۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۰۵۱۶۴
آیت الله موحدی کرمانی:

شهید مطهری زمان شناس بود + فیلم

شهید مطهری زمان شناس بود + فیلم
امام جمعه موقت تهران مهمترین ویژگی و‌ شاخصه شهید مطهری را عالم به زمان بودن بیان کرد و گفت: ایشان عالم زمان شناس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، امروز در تجمع روحانیت مبارز که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت فیلسوف و‌ دانشمند شهید مرتضی مطهری در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و مطالعات اسلامی برگزار شد، گفت: شهید مطهری در وجود امام راحل ذوب بود همانگونه که امام در اسلام ذوب بودند.

وی افزود: شهید مطهری غمخوار مردم و‌ جوانان بودند به حدی که قم را ترک کرده و‌ به تهران عزیمت کردند تا بتوانند جوانان و‌ اساتید دانشگاهی را از تهاجمات افکار الحادی نجات دهند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه شهید مطهری دانشگاه ها را متحول کرد، اظهار داشت: تحولی که شهید مطهری در دانشگاه ها ایجاد کرد بی نطیر بود.

امام جمعه موقت تهران مهمترین ویژگی و‌ شاخصه شهید مطهری را عالم به زمان بودن بیان کرد و گفت: ایشان عالم زمان شناس بود و با الگو گیری از سیره نبوی تلاش می کرد مشکلات و خطرات جامعه را شناسایی و راه حلی برای رفع آنان پیدا کند.

وی با بیان خاطره ای از شهید مطهری عنوان کرد: سال ۵۷ قبل از آنکه عازم عتبات عالیات شوم شهید مطهری از بنده دعوت به عمل آورد و کتاب های خود را به من نشان داد و گفت: این کتابها همگی سخنان باطل جریان فرقان است زمانی که به محضر امام راحل رسیدید به ایشان بگویبد خطر امروز همین جریان فرقان است.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد؛ جریان فرقان در آن روز در لباس دین مردم را گمراه می کردند و شناسایی این خطر بیانگر آگاهی و بصیرت شهید مطهری بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه ائمه اطهار انسانهایی آگاه بودند و خطرات جامعه را می دیدند و آن را معالجه می کردند، گفت: شهید مطهری نیز خطر و نیاز جامعه را شناسایی می کرد و درمان آن را در لباس کتاب به مردم ارائه می کرد.

وی ادامه داد: بنابراین مهمترین خدمات شهید مطهری همین کتاب ها  است. کتابهای ایشان غذای روح بوده و‌ برای همه اقشار مردم مطمئن و مورد استفاده است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات