۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۰۵۳۳۴
امام جمعه موقت کاشان:

ثروت و فقر هر دو بحران آفرین است

ثروت و فقر هر دو بحران آفرین است
امام جمعه موقت کاشان گفت: ثروت و فقر هر دو بحران آفرین است و باید مراقب بود ثروت به طور طبیعی طغیان آور است و فقر نیز انسان را به ورطه سقوط و نابودی می‌کشاند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب‌ها درجلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار می‌شود در ادامه تفسیر آیه ۲۶ سوره رعد، گفت: درابتدای آیه خداوند می‌فرماید رزق و روزی به دست خدا است و کم وزیاد بودن رزق و روزی افراد بر اساس صلاح خداوند است.

وی افزود: اگر انسان به مصلحت خداوند اعتقاد داشته باشد نه زیادی رزق و روزی سبب طغیان انسان مي شود و نه کمی رزق وروزی سبب یاس و ناامیدی می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مصلحت خدا در مقدار کسب رزق و روزی  نقش مهم و اساسی دارد، از این رو ثروت و فقر هر دو بحران آفرین است و باید مراقب بود ثروت به طور طبیعی طغیان آور است و فقر نیز انسان را به ورطه سقوط و نابودی می‌کشاند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید اگر درخواستی از خداوند دارید طلب ‹‹کفاف›› که نه ثروت و نه فقر است بلکه به اندازه نیاز است از خداوند طلب کنید، از این رو یکی از دعا‌های پیامبر است که هرکس با من است خداوند روزی او را به اندازه نیاز قرار دهد، اما هرکس دشمن من است خداوند روزی زیاد و فرزندان زیاد برایش قرار دهد که روزی زیاد فساد آور است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: پیامبر می‌فرماید دعا کنید خداوند به یهود مال و ثروت بدهد چرا که مال و ثروت زیاد سبب فساد و طغیان انسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ابراز کرد: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، رزق و روزی به اندازه کفاف بهترین رزق و روزی است و کسانی که به مال و ثروت دنیا می‌رسند به دنیا وابسته و بازیچه دنیا می‌شوند به طوریکه بر سر مال دنیا با یکدیگر درگیر می‌شوند.

وی افزود: دنیا از یک بعد ارزشمند و از بعد دیگر بی ارزش است، از این رو اگر عمر خود و دنیا را وسیله‌ای برای آخرت خود قرار دهیم عبادت و ارزشمند است، اما اگر دنیا را هدف برای رسیدن به پست و مقام و نام و نان و شهرت قرار دهیم ضرر کرده ایم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: از عمر خود و امکانات دنیا که خداوند برای استفاده ما قرار داده است باید برای رسیدن به زندگی جاویدان و ابدی و مقامات آخرت بیشترین بهره برداری را داشت./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات