۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۰۵۴۲۴
لس آنجلس تایمز:

حقایق شکست آمریکا با اخبار جعلی پوشانده می‌شود

حقایق شکست آمریکا با اخبار جعلی پوشانده می‌شود
نشریه آمریکایی با اشاره به شاخص‌های جنگی در افغانستان نوشت که واشنگتن در افغانستان ناکام بوده است و برای پوشاندن این شکست درباره افغانستان اخبار جعلی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در تازه‌ترین گزارش خود آورده که با وجود حضور نیروهای خارجی هیچکدام از شاخص‌ها نشان دهنده آن نیست که نیروهای افغان در حال پیروزی در جنگ هستند.

براساس این گزارش، حملاتی که طالبان آغازگر آن است در مقایسه با سال گذشته افزایش 19 درصدی داشته است. بطور متوسط ماهانه 2 هزار مورد از این حملات روی می‌دهد.

«لس آنجلس تایمز» گزارش داد که در مقایسه با سال گذشته تلفات غیرنظامیان افغان و مرگ و میر مرتبط با جنگ نیز به ترتیب 5 و 11 درصد افزایش یافته است. تلفات نیروهای امنیتی افغان نیز در زمان مشابه افزایش حدود 31 درصدی داشته و تلفات غیرنظامیان افغان بر اثر حملات هوایی آمریکا نیز در حال افزایش است.

ماه‌هاست که فرماندهان آمریکایی در کابل و مقامات ارشد در واشنگتن اظهار می‌کنند؛ جنگ افغانستان در بن‌بست قرار دارد اما گزارش سیگار تاکید می‌کند که چنین توصیفی از جنگ افغانستان بطور مفرطی خوش‌بینانه است.

این نشریه آمریکایی افزود: اگرچه در بطور صریح بیان نشده است اما گزارش سیگار حاکی از آن است که هزینه حدود 900 میلیارد دلاری آمریکا برای ایجاد یک افغانستان امن، با ثبات و دموکراتیک در طول نزدیک به 18 سال گذشته ناکام بوده و دستیابی به این اهداف بلندپروازانه غیرممکن شده است.

سیگار تاکید می‌کند که در حال حاضر هدف آمریکا به برقراری صبح بین دولت افغانستان و طالبان تغییر کرده است.

لس آنجلس تایمز تاکید کرد که درباره وضعیت کنونی افغانستان اخبار جعلی منتشر می‌شود و شاخص‌های جنگی نیز سانسور می‌شود تا ناکامی‌های آمریکا در افغانستان پوشانده شود./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات