۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۰۵۴۸۵
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی مطرح کرد؛

بیانیه گام دوم انقلاب؛ رویکرد راهبردی و محوری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

بیانیه گام دوم انقلاب؛ رویکرد راهبردی و محوری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از پیشگامی این پژوهشگاه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره گام دوم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هفت توصیه ایشان به همه ما، به خصوص نسل جوان فرمودند که اولین توصیه آنها با علم و پژوهش شروع می شود.

وی گفت: پژوهشگاه خود را مخاطب این توصیه می داند و وظیفه خود می داند که در عرصه علم و پژوهش جدی تر از گذشته فعالیت کند.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: توصیه دیگر، در خصوص اخلاق و معنویت است و یکی از پژوهشکدههای این پژوهشگاه، پژوهشکده اخلاق و معنویت می باشد.

وی افزود: دیگر توصیه های رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، توصیه هایی در خصوص عدالت، استقلال، آزادی و کرامت است؛ در بحث عدالت یک هسته پژوهشی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» در حال فعالیت است و کارهای بسیار خوبی در آنجا انجام شده که به زودی منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در آخرین توصیه شان در بیانیه گام دوم انقلاب، بحث سبک زندگی اسلامی را مطرح فرمودند و نکته مهمی که دارند این است که غرب و دشمنان ما در تلاش هستند که سبک زندگی غیر دینی خودشان را به مسلمانان تحمیل کنند و باید سعی کنیم که سبک زندگی خودمان را حفظ کنیم؛ در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در جهت تبیین سبک زندگی اسلامی، فرهنگنامه «سبک زندگی قرآنی» را راه اندازی کردیم که تاکنون ۱۰ مجلد آن منتشر شده است و هر مجلد به یک موضوع میپردازد و ان شاءالله تلاش ما این است که پس از این که تک موضوعات به اتمام رسید، در یک مجموعه منتشر شود.

وی خاطرنشان کرد: سعی می کنیم که تمام افق و چشم اندازمان در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب معطوف شود و رویکرد راهبردی و مسأله محوری مان را بر این اساس پیش ببریم.

حسین عجمی
ارسال نظرات