۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۰۵۵۰۲
عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی:

کادرسازی و زمینه‌سازی برای رونق تولید رسالت معلمان است

کادرسازی و زمینه‌سازی برای رونق تولید رسالت معلمان است
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از مهم ترین رسالت های معلمان و اساتید ‏کادرسازی و زمینه‌سازی برای رونق تولید است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در آیین تجلیل از معلمان با اشاره به نقش معلمان و فرهنگیان در راستای تحقق شعار سال، اظهار کرد: ما برای رونق تولید در کشور به رشته‌های مختلفی نیاز داریم؛ اما در این راستا باید معلمان برای انتخاب رشته دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و صنعتی فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه باید برخی موارد در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر مسؤولان امر قرار گیرد، ادامه داد: هدفمندی نظام آموزشی با در نظر گرفتن مبانی فکری و اندیشه‌ای و تناسب بین محتوای آموزش با مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی مورد نیاز جامعه ازجمله مواردی است که باید مدنظر باشد.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: ضرورت این مسئله با توجه به پذیرش بدون هدف افراد در رشته‌های مختلف دانشگاهی بدون در نظر گرفتن نیازهای جامعه بیشتر احساس می‌شود.‌

وی با اشاره به اهمیت ایجاد و تقویت روحیه علمی و انگیزه خدمت‌رسانی به جامعه در دانش آموزان و دانشجویان، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی، اهداف و انگیزه‌ها متناسب تنها با نیازهای مادی سنجیده نشده بلکه اهدافی متعالی و ارزش محور مدنظر قرار می‌گیرد که به انگیزه‌های دانش آموزان، جهت می‌دهد.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: بدین ترتیب هراندازه سعی در این باشد که خدمت‌رسانی به نظام اسلامی مدنظر قرار گیرد، نسل جوان کشور باانگیزه و هدفی والا و ارزشمندتر به جایگاه خود و تعهد خویش نسبت به جامعه می‌اندیشد و برای آن تلاش می‌کند.‌

وی با تأکید بر توجه به آموزش‌های علمی کاربردی و تربیت نیروی کار متخصص، افزود: در حال حاضر در دانشگاه‌ها انتقال دانش بیشتر به‌صورت نظری و در قالب تعاریف، تئوری‌ها و اصول در کلاس انجام می‌پذیرد و به واحدهای عملی نیز اهمیت چندانی داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: علی‌رغم ایجاد برخی رشته‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی و هم‌چنین ایجاد مراکز آموزش علمی کاربردی با همکاری و سرمایه‌گذاری مؤسسات، واقعیت این است که بسترسازی مناسبی برای اجرای برنامه‌های آموزشی علمی کاربردی صورت نگرفته و بعضاً دچار بیماری تئوری‌زدگی شده‌اند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که آموزش‌های حرفه‌ای و تربیت نیروی متخصص کاردان در رشته‌های مورد نیاز جامعه، تأثیر زیادی در پیشرفت کشور با تربیت نیروی کار ماهر دارد.‌/9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات