۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۰۵۵۹۷
حجت الاسلام علوی تهرانی:

رمضان ماه مناجات، عبادت و بندگی است

رمضان ماه مناجات، عبادت و بندگی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در این ماه درب رحمت الهی خود را به روی عباد الرحمان می گشاید، گفت: رمضان ماه مناجات، عبادت و بندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه معرفتی که به مناسبت وداع با ماه شعبان در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان قابل مقایسه با هیچ ماهی نیست چرا که خداوند شب قدر را در این ماه قرار داده است.

وی افزود: انسان در این ماه به مهمانی خداوند دعوت شده و این مهمانی بسیار خاص و ویژه است که می تواند به بالاترین درجات انسانیت دست یابد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه دو ماه رجب و شعیان مقدمه آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان است، عنوان کرد: انسان در ماه مبارک زمضان مهمان خداوند است و می طلبد مهمانان این ضیافت به فکر صله برای میزبان باشند و بهترین صله ماه مبارک رمضان اجتناب از گناه است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند در این ماه درب رحمت الهی خود را به روی عباد الرحمان می گشاید تا هر کسی که او را می خواند به ملاقات خداوند نائل شود؛ در تمام ایام سال تنها شب های جمعه درب رحمت الهی به روی بندگان باز است اما در ماه مبارک رمضان تمام ساعات درب رحمت الهی به روی مومنان باز است.

وی با اشاره به اینکه رمضان ماه مناجات، عبادت و بندگی است، گفت: انسان اگر برای مناجات با خداوند وقت بگذارد به ندرت اهل سخن گفتن با خداوند می شود. یکی دیگر از اعمالی که گفته شده در ماه مبارک رمضان انجام دهید اعمال مستحب است.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: روایت است اگر کسی یک عمل مستحب در ماه مبارک رمضان انجام دهد ثواب آن برابر با هفتاد عمل واجب خواهد بود؛ یکی از آن مستحبات افطاری دادن است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان روزه‌داران مهمان خداوند هستند، عنوان کرد: کسانی که در این ماه نمی توانند روزه بگیرند می توانند به انجام عمل خیر در ماه مبارک رمضان اقدام کند که بهترین عمل خیر در این ماه افطاری دادن به روزه داران است و ثواب آن هم‌وزن با روزه گرفتن است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام فرمودند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان از مال حلال به دیگران افطار دهد ملائکه بر او درود می فرستند و در شب عید فطر دست این فرد در دستان جبرئیل خواهد بود از این رو در این شب بی اختیار شروع به گریه کردن می کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید در ماه مبارک رمضان از خداوند رسیدن به قرب الهی را تمنا کند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات