۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۰۵۷۱۱

گزارشی از عملکرد کمیته حوزه علمیه و مساجد در مناطق سیل زده

گزارشی از عملکرد کمیته حوزه علمیه و مساجد در مناطق سیل زده
حجت الاسلام مالکی گزارشی از عملکرد کمیته حوزه‌های علمیه و مساجد در مناطق سیل زده ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مالکی، مسؤول کمیته حوزه‌های علمیه و مساجد ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان، شامگاه گذشته در نشست بررسی نحوه ادامه خدمت‌رسانی ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان، با اشاره به اینکه طلاب در این مدت کاملا درگیر مسائل امدادرسانی به سیل زدگان بود، اظهار داشت: حوزه علمیه در زمینه کمک رسانی به سیل زدگان ۲ برنامه داشت که نخستین آن مدیر محوری بود.

مسؤول کمیته حوزه‌های علمیه و مساجد ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان با بیان اینکه در مدیر محوری خود مدیر مدرسه علمیه یک ستاد داشت، افزود: در این ستاد حوزویان و غیرحوزویان حضور داشتند که در این باره ستاد‌هایی با این محتوا در کارون، شادگان، زرگان، کوی علوی به مدیریت حوزه‌های همان بخش یا شهرستان تشکیل شد.

حجت الاسلام مالکی با بیان اینکه طی تلاش‌های صورت گرفته ۱۱ مدیر محوری تشکیل شد، ادامه داد: تشکیل ستاد برای اعزام نیرو به مدیر محور‌ها دیگر اقدام کمیته حوزه‌های علمیه و مساجد بود که در این باره حوزه علمیه به همراه سایر اقشار با همه توان حضور پیدا کرد و  فعالیت‌هایی از قبیل امدادرسانی، ارسال آذوقه، ترمیم سیل بندها، توزیع آب، تخلیه خانه‌های از آبگرفتگی انجام داد.

وی بیان داشت: طلاب و روحانیان به همراهی سپاهی‌ها و دولتی‌ها برای نجات روستا‌ها از آبگرفتگی حضور مضاعفی داشتند و به فضل الهی مردم اهواز به ندای آیت الله موسوی جزایری در زمینه کمک رسانی به سیل زدگان لبیک گفتند.

همچنین حمید نژاد، مسؤول کمیته اقشار با اشاره به اینکه فعالیت‌های کمیته در ۳ بخش ساماندهی شده است، گفت: ارسال کمک به سیل زدگان و حضور تخصصی پزشکان، روانشناسان و مهندسان و تشکیل تیم حقوقی با همکاری بسیج اساتید و اساتید دانشگاه از جمله اقدامات ما بود.

حمید نژاد با اشاره به حضور نمایندگانی از تهران برای بازدید از مناطق سیل زده گفت: در این باره فراکسیون ولایی مجلس ۳ جلسه درباره سیل استان ترتیب داد و هم اکنون به دنبال اعتبارات است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات