۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۰۵۷۷۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

دینداری باید در متن زندگی ما باشد

دینداری باید در متن زندگی ما باشد
استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر دینداری در متن زندگی ما وجود داشت خود را با رمضان هماهنگ می کردیم و تمام تلاش خود را انجام می دادیم تا به روزه داری ما لطمه ای وارد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در نخستین روز ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم، بحث خود را به خطابه های قرآنی اختصاص داد و گفت: در قرآن کریم خطابه های مختلفی همانند یا ایها النبی، یا ایها الرسول و یا ایها الذین آمنوا وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که علامه طباطبایی(ره) می گوید دعوت و تبلیغ به دین را از قرآن کریم بیاموزید، اظهار کرد: قرآن کریم پس از بیان چند مقدمه روزه داری را واجب می کند؛ خداوند در نخستین مرحله مؤمنان را خطاب قرار می دهد که امام صادق(ع) می فرماید لذتی که انسان در این خطاب دریافت می کند سختی روزه را از یاد می برد.

وی افزود: قرآن کریم می گوید گرفتن روزه برای خداوند سودی ندارد بلکه تمام سود آن به خود بنده باز می گردد و اگر امروز هیچ مسلمان یا بنده ای روزه نگیرد یا روزه خواری کند به خدایی خداوند لطمه ای وارد نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: یکی از مراجع تقلید بیان می کرد، دین داری در متن زندگی بسیاری از مردم وجود دارد و به گونه ای برنامه ریزی می کنند که هم کارشان انجام شود و هم به روزه داری آنها صدمه ای نرسد؛ اما برای برخی مردم، دین داری در حاشیه است یعنی به گونه ای عمل می کنند که به زندگی آنها صدمه ای نرسد و اگر چیزی ماند خرج دین می کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر دین داری در متن زندگی ما وجود داشت خود را با رمضان هماهنگ می کردیم و تمام تلاش خود را انجام می دادیم تا به روزه داری ما لطمه ای وارد نشود.

وی با تاکید بر این که دولت می بایست برای ماه رمضان برنامه ریزی می کرد، اضافه کرد: اگر دولت ما دین داری مردم در متن زندگی اش بود برای آن برنامه ریزی می کرد؛ در چند ماه گذشته وزیر آموزش و پرورش به خاطر پخش بازی فوتبال به تمامی مدارس بخشنامه می کند که شرایط لازم برای دانش آموزان در مدارس فراهم باشد تا به درس آنها لطمه نخورد که نشان می دهد فوتبال در متن زندگی مردم است./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
مصطفی رستمی
ارسال نظرات