۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۰۵۸۱۷
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

رمضان ماه پیوند با ولایت است

رمضان ماه پیوند با ولایت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رمضان ماه پیوند با ولایت است، گفت: آغاز سال معنوی و معرفتی انسان مومن ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد امام سجاد(ع) گفت: طبق صریح روایات؛ قریب به 50 نام برای ماه مبارک رمضان بیان شده که بیانگر اهمیت این ماه عظیم است.

وی با بیان حدیثی از پیامبراسلام، عنوان کرد: حضرت فرمودند: نسبت ماه مبارک رمضان با سایر ماه‌ها مانند فضیلت من با سایر انبیاء است؛ بنابراین رمضان ماه با عظمتی است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه در روایات ائمه اطهار رمضان به عنوان ماه مبارک بیان شده است، اظهار داشت: رمضان ماه مهمانی، صبر، مغفرت، رحمت و برکت است بنابراین رمضان ماهی پر از فرصت‌ های ارزشمند است اگر ما قدر این ماه را بدانیم برکت به خانه های ما رو می آورد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان در ماه مبارک رمضان مهمان خداوند است با این تفاوت که میزبان در خانه مهمان سفره پهن کرده تا از نعمات این سفره متنعم شود. اگر کسی ماه رمضان را درک کند اما مشمول رحمت و مغفرت الهی قرار نگیرد او انسانی شقی است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان به هر نفس انسان روزه دار ثواب نوشته می شود، ابراز کرد: خداوند در این ماه برکات خود را به سوی انسان ها سرازیر کرده است بر این اساس انسان باید از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه آغاز سال معنوی و معرفتی انسان مومن ماه مبارک رمضان است، گفت: اگر انسان می خواهد رشد معنوی داشته باشد باید از ماه مبارک رمضان نهایت بهره و استفاده را ببرد چرا که رمضان ماه مغفرت و بندگی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: رمضان ماه تقویت اراده و تصمیم گیری است و از هر اموری که خداوند انسان را از آن نهی کرده اجتناب می کند؛ رمضان ماه مسابقه است و کسانی از این مسابقه پیروز می شوند که خداوند را اطاعت کرده باشند.

وی افزود: رمضان ماه فرصت آشتی با خدا، برنامه ریزی و نظم، رفع کدورت‌ها، صبر، قناعت و پیوند با ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: اگر مجلس شورای اسلامی برای دروغ گفتن مسؤولان یک لایحه وضع کند که دروغگویان مالیات پرداخت کنند با همان مالیات می توانیم همه قرض‌های خارجی خودمان را پرداخت کنیم و کسری بودجه کشور را رفع کنیم و برای جوانان، زلزله زدگان و سیل زدگان مسکل بسازیم و همه اینها شدنی است چون انسان دروغگو در مسؤولیت‌های کشوری بسیار است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات