۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۰۵۷۱۷
حجت الاسلام علوی تهرانی:

استغفار در ماه رمضان آثار و نتایج گناه را محو می کند + فیلم

استغفار در ماه رمضان آثار و نتایج گناه را محو می کند + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه استغفار در ماه مبارک رمضان آثار و نتایج گناه را محو می کند، گفت: رمضان ماه نابودی ناامیدی ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید باقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه شب گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) تهران گفت: عبادت انسان باید حول محور دین باشد.

وی افزود: اسلام دین کمیت نیست بلکه دین کیفیت است؛ برای مثال در صدقه دادن کمیت مطرح نیست و اگر صدقه دادن براساس رضای الهی انجام شود، این عمل مورد رضایت خداوند خواهد بود؛ از پیامبرخدا(ص) روایت است صدقه دادن در ماه رمضان افضل از سایر ایام است.

حجت الاسلام علوی تهرانی تلاوت قرآن کریم را از آداب ماه مبارک رمضان برشمرد و اظهار داشت: فضیلت است که در ماه مبارک رمضان بیشتر قرآن تلاوت شود؛ پیامبر خدا(ص) می فرمایند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان یک آیه از قرآن کریم را بخواند برتری این عمل همانند برتری من بر امت است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مراد از این کلام رسول خدا(ص) بی نهایت بودن ثواب قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه درک ماه مبارک رمضان افضل اعمال است، عنوان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: در ماه مبارک رمضان سعی کنید هر سه شب یک ختم قرآن کریم داشته باشید.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: عمر دنیوی انسان کوتاه است اما با همین مقدار عمر انسان می تواند برزخ، قیامت و آخرت خود را به بهترین شکل بسازد و این امر با انجام اعمال باطل محقق نمی شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رمضان ماه نابودی ناامیدی ها است، ابراز کرد: انسان اگر در این ماه تنها یک عمل صالح انجام دهد ثواب آن برابر با انجام هزار عمل صالح است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان نباید از انجام اعمال نیکو غفلت کرد، اظهار داشت: کسانی که به دلایلی نمی توانند در این ماه روزه بگیرند نباید از دعا و مناجات ماه مبارک رمضان غفلت کنند؛ بهترین منبع دعا کتاب شریف صحیفه سجادیه است که به دست مبارک امام سجاد(ع) توشته شده و به تایید امام صادق(ع) رسیده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه استغفار از دیگر اعمالی است که به انجام آن در ماه مبارک رمضان توصیه شده است، عنوان کرد: استغفار روزی انسان را افزایش می دهد و در ماه مبارک رمضان گناهان انسان را محو می کند؛ مراد از محو نابودی آثار و نتایج گناه است که تنها به ماه مبارک رمضان اختصاص دارد و در دیگر ماه ها فقط گناه انسان بخشیده می شود و اثر گناه باقی می ماند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات