۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۰۵۸۱۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

روزه سپری در برابر آتش دوزخ است

روزه سپری در برابر آتش دوزخ است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روزه سپری در برابر آتش دوزخ است، گفت: الگوگیری از شخصیت پیامبر بالاترین سود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در نخستین روز از سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر(ع) برگزار شد، گفت: بیش از آنکه نکات بسیار مهم و فوق العاده ای درباره روزه ماه مبارک رمضان مطرح کنم دو روایت قابل توجهی که می تواند به روزه ماه مبارک رمضان ارتباط داشته باشد را بیان می کنم.

وی با اشاره به نخستین روایت، عنوان کرد: رسول خدا سرآمد همه بندگان هستند و خداوند در قرآن کریم ایمان، اخلاق و عمل ایشان را ستوده است و حضرت را در سوره مبارکه احزاب به عنوان سرمشق نیکو برای همه انسان ها معرفی می کند و در روایت است اگر کسی ایشان را سرمشق خود قرار دهد سه بهره عظیم نصیب او می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: کسانی که پیامبر را سرمشق خود قرار می دهند یک امید مثبت نسبت به خداوند در باطن آنان طلوع می کند و با این امید مثبت نسبت به آینده صاحب یک زندگی آرام می شوند. زمانی که امید به خداوند در باطن انسان تجلی می یابد در اصل امید داشتن به وجودی است که مستجمع صفات کمالیه است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: چنین انسانی با امید به خداوند در دنیا و آخرت احساس ترس نمی کند و این امید به پروردگار عالم سبب می شود آثار اسماء و صفات خداوند به انسان منتقل شود و این یک سود عظیم از سرمشق قرار دادن پیامبراسلام است.

وی در ادامه بیان داشت: کسی که پیامبر اسلام را سرمشق خود قرار می دهد آخرتی بعد از آخرت پیامبر برای خود به دست می آورد و آخرتی آباد نصیب او می شود همچنین خداوند عالم به او کمک می کند تا در تمام عمرش با توجه قلبی به خداوند زندگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند عالم هستی را به خاطر پیامبراسلام خلق کرد، گفت: عالم وجود بدون حضور پیامبر بی معنا است ایشان در بندگی و عبادت انسانی بی نظیر بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایت دوم، عنوان کرد: پیامبر اکرم می فرمایند: همه انسان ها سه دسته دوست دارند یکی از آن دسته مال و ثروت را به دوستی می گیرند دسته دیگر عقربا را دوست خود می دانند که هر دو دسته دوست تا هنگام مرگ نزد انسان خواهد ماند اما دوست دسته سوم که عمل انسان است در دنیا و آخرت همراه انسان خواهد بود و کسانی که در ماه مبارک رمضان روزه گرفتند آن روزه در برزخ و قیامت بین انسان روزه دار و آتش حائل می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات