۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۰۵۸۷۴
استاد عرفان و اخلاق:

رمضان ماه روزه داری انبیا است

رمضان ماه روزه داری انبیا است
آیت الله ناصری با بیان اینکه روزه در همه امت‌ها وجود داشته است، گفت: انبیا در ماه مبارک رمضان روزه می‌گرفتند و از عنایت خداوند روزه این ماه به ما اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه یکی از معانی رمضان شدت محبت خداوند به بندگان است، گفت: خداوند همه روزه داران را دوست دارد، تحمل گرسنگی و تشنگی باعث می‌شود در نزد خدا محبوب باشیم، شدت محبت خداوند به بندگان بسیار عجیب است.

آیت الله ناصری ریزش گناهان از انسان را یکی دیگر از معانی روزه عنوان کرد و افزود: موقع افطار خداوند گناهان انسان را از بین می‌برد، موقع افطار دعا کردن به خویشان و نزدیکان و همسایگان را فراموش نکنید، چرا که روزه‌داران از جمله کسانی هستند که خداوند دعای آنها را مستجاب می‌کند، برای همه شیعیان امام علی(ع) طلب رحمت کنید.

وی با اشاره به عظمت و بزرگی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همه امت‌ها روزه داشتند اما روزه انبیا غیر از روزه امت بود، ایشان در ماه مبارک رمضان روزه‌داری می‌کردند و از ابتدا این ماه مبارک بسیار ارزشمند بوده است، برترین روزها و شبها و ساعات در ماه مبارک رمضان است، کسانی که روزه باشند خداوند حاجات آنها را روا خواهد کرد و دعاهایشان مستجاب خواهد بود.

آیت الله ناصری با بیان اینکه یکی از آثار روزه داری صحت بدن است، خاطرنشان کرد: خداوند صحت بدن را به عنوان یکی از آثار روزه داری قرار داده است و این موضوع مورد تأیید پزشکان هم هست، روزه بر سه قسم، روزه عام، روزه خاص و روزه خاص الخاص اما در روایات و آیات برکات روزه به طور عام ذکر شده است.

استاد عرفان و اخلاق با اشاره به مبطلات روزه، تصریح کرد: کسانی که برای خدا روزه می‌گیرند و در قلب آنها جز خدا چیز دیگری نیست کسانی هستند که ایمان قلبی و قوی دارند و روزه خاص الخاص می‌گیرند و این کسانی که اعمالشان لله و فی‌الله است و چشم از دنیا و ما فیها پوشانده‌اند، روزه‌شان به خدا تعلق دارد و مزد آنها عنایات و تفضلات آنها است و این بسیار مهم است. در روزه عام انسان تنها از مبطلات پرهیز می‌کند، در روزه خاص پرهیزکاری انسان بیشتر می‌شود و در روزه خاص الخاص چیزی جز خدا در قلب شخص وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: سعی و کوشش کنید که تنها دهان‌مان روزه نباشد، بلکه قلب و چشم و زبان و گوش ما هم باید روزه باشد و از گناهان پرهیز کند، همه بدن باید روزه باشد تا به مراتب عالیه روزه‌داری برسیم، پرهیز از حضور در جاهایی که خداوند راضی نیست یکی از مسائل مهم در روزه‌داری است و این پرهیزکاری ها از مراتب روزه است‌./1304/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
 
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات