۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۰۵۸۹۸
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات خبر داد؛

اعزام بیش از ده هزار مبلغ به سراسر کشور در ماه مبارک رمضان

اعزام بیش از ده هزار مبلغ به سراسر کشور در ماه مبارک رمضان
حجت الاسلام کمال از اعزام بیش از ده هزار مبلغ و 180 گروه تبلیغی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام یحیی کمال، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ارائه گزارشی از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در زمینه تبلیغ گفت: از فعالیت های خبرگزاری رسا که رسانه ای فرهنگی، تبلیغی و حوزوی است و تلاش دارد فعالیت های تبلیغ در عرصه دین را منتشر کند تشکر می کنم.

مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از نهادهای رسمی برای اعزام مبلغ در کشور به شمار می رود؛ در کشور نهاد رسمی که بتواند ده هزار مبلغ را در مناسبت ها اعزام کند مشاهده نمی شود اما دفتر تبلیغات اسلامی از زمان دفاع مقدس تا کنون چنین کاری را انجام داده است.

وی تبلیغ در عرصه دین و تعمیق باورهای دینی را از رسالت های دفتر تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در این راستا دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه هر ساله مبلغانی را به سراسر کشور اعزام می کند که در سال جاری نیز برنامه های خود را برای اعزام مبلغ از 29 فروردین آغاز کرد.

حجت الاسلام کمال ادامه داد: مرحله نهایی اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه از دوم اردیبهشت ماه آغاز شد و سامانه سمتا به صورت رسمی برای نام نویسی مبلغان جهت دریافت حکم تبلیغی شروع به کار کرد که تا شانزدهم اردیبهشت ماه بیش از هفت هزار نفر از طلاب حوزه علمیه قم در دفتر مرکزی نام نویسی کردند.

وی با اشاره به شیوه های اعزام مبلغان گفت: برخی اعزام ها به صورت گروهی است که در سال جاری بیش از 180 گروه تبلیغی اعزام شده اند البته اکثر اعزام ها به صورت انفرادی است، همچنین برخی نیز در قالب مبلغان نخبه اعزام شده اند.

مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سایر شعبه های دفتر تبلیغات اسلامی در استان های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز اعزام هایی برای استان های خود داشته اند که با احتساب آنها بیش از ده هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به سراسر کشور اعزام شده اند.

وی در زمینه توانمندسازی مبلغان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: سال جاری بسیار حساس است بنابراین لازم بود مبلغان را برای حضور بهتر تبلیغی توجیه کرد که در این زمینه کلاس هایی در قالب نشست های تخصصی طلیعه رمضان برگزار شد و مبلغان از محضر اساتید برجسته استفاده کردند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات