۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۰۶۴۶۳
آیت الله فقیهی:

کمک های مردمی ملت عراق به سیل زدگان مظهر قدردانی از ایران بود

کمک های مردمی ملت عراق به سیل زدگان مظهر قدردانی از ایران بود
عضو جامعه مدرسین کمک رسانی مردم عراق به سیل زدگان را مظهر قدردانی و تشکر این ملت از ملت شریف ایران دانست و گفت: انسان نباید در برابر نیکی دیگران رفتار نادرست داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در ششمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، با بیان اینکه انسان باید روحیه شکرگزاری نسبت به خالق و مخلوق را در وجود خود نهادینه سازی کند، گفت: انسان باید علیرغم شکرگزاری لفظی و زبانی، این مهم را در عمل خویش نیز ابراز کند.

وی ادامه داد: اقدام اخیر مردم شریف عراق در کمک رسانی به سیل زدگان مظهر ابراز تشکر عملی این ملت شریف از خدماتی بود که ایران به آنها ارائه داده است.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه انسان نباید در برابر نیکی های دیگران رفتاری نادرست و طلبکارانه داشته باشد، عنوان کرد: قوم بنی اسرائیل اینچنین مردمانی بودند که در برابر نعمات الهی طغیان کرده و شکرگزاری نمی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه اشاره و عنوان کرد: برخی در جامعه با خوشی مردم مخالف هستند و نمی خواهند مردم در رفاه و آسایش باشند؛ بنی اسرائیل از این روحیه برخوردار بودند و از ناراحتی و غم و غصه دیگران خوشحال می شدند.

وی با بیان اینکه انسان باید همواره با خودسازی از قساوت قلب خود جلوگیری کند، مطرح کرد: گاهی قلب انسان به اندازه ای سخت و سنگ می شود که هیچگونه موعظه ای در آن اثرگذار نخواهد بود؛ وقتی انسان به این حالت رسید که هیچ برهان و استدلالی در قلب آن اثرگذار نباشد، قلبش از سنگ هم بدتر و سخت تر خواهد شد.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه قساوت قلب انسان را به تباهی و بیچارگی می کشاند، افزود: انسانی که قسی القلب باشد، دیگر در برابر مستضعفان، محرومان و مظلومان احساس تکلیف نخواهد کرد؛ قساوت قلب نتیجه تکرار ارتکاب گناه است، بنابراین اگر انسان یک گناه را برای چندین مرتبه انجام دهد، آرام آرام قسی القلب شده و هر گناه و جنایتی را مرتکب خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قساوت قلب را بدترین آفت زندگی انسان دانست و با بیان اینکه راه درمان قساوت قلب دوری از گناه و توجه به خداوند است، خاطرنشان کرد: قساوت قلب زمینه ارتکاب هرگونه جرم و جنایت و گناهی را فراهم می کند؛ اگر انسان توجه به خداوند داشته باشد و در همه حال او را شاهد و ناظر اعمال خود بداند، گرفتار قساوت قلب نخواهد شد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات