۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۰۰۷
حجت الاسلام والمسلمین احدی مطرح کرد؛

نقش شبکه های ماهواره‌ای کفار در ارتداد مسلمانان

نقش شبکه های ماهواره‌ای کفار در ارتداد مسلمانان
استاد حوزه علمیه خطر واپسگرایی را در کشور بسیار جدی دانست و گفت: شبکه های ماهواره‌ای کفار، جوانان را در معرض ارتداد قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان در مسجدالزهرا(س) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از آسیب های بزرگ اجتماعی، خطر واپس گرایی است.

وی مراد از مفهوم واپس گرایی را ارتداد بیان کرد و ادامه داد: انسان به صورت فطری خداوند را باور دارد و می داند حضرت حق خالق عالم هستی است؛ اما خطر ارتداد با تبعیت از فرهنگ بیگانه محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی خطر واپس گرایی را در کشور بسیار جدی دانست و گفت: اکثر کسانی که به دنبال فرهنگ بیگانه می روند به سبب مسمومیت عقل، بیگانه را بر خودی ترجیح می دهند و کفار را دلسوز خود می دانند.

استاد حوزه علمیه دلیل مقدم دانستن واپس گرایی بر اصول اخلاقی و روش‌های دینی را افزایش جهل علمی و جهل دینی بیان کرد و گفت: انسان نباید عقل را به وسیله فرهنگ بیگانه نابود کند.

وی با بیان اینکه انسان با خروج از ولایت الله گرفتار واپس گرایی می شود، اظهار داشت: انسان اگر از ولایت الله خارج شود تحت ولایت کفار قرار می گیرد، همچنین اگر از تکامل نفس غفلت کند گرفتار تکامل ابزار می شود؛ نتیجه این دو غفلت، ارتداد است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با اشاره به اینکه فقیه عارف تحت ولایت الله است، اظهار داشت: فقیه عارف هرگز نمی تواند به مال دنیا دل ببندد اگر روزی فقیه به سوی مال دنیا جذب شد از تحت ولایت الله خارج می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بنابراین خطر ارتداد برای اراذل و اوباش نیست بلکه این تهدید می تواند انسان معنوی را نیز از راه حق خارج کند.

وی با اشاره به اینکه شبکه های ماهواره‌ای کفار انسان را در معرض ارتداد قرار می دهد، بیان داشت: اگر مومنان معنویات خودشان را از دست بدهند دیگر کفار از آنان هراسی به دل نخواهند داشت و به راحتی می توانند بر آنان غالب شوند./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات