۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۰۷۱۰۴
نظر وارده؛

آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی تعطیل است؟

آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی تعطیل است؟
جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی از بعد مهندسی فرهنگ در جامعه اهمیت زیادی دارد و در صورت مشارکت فعال این شورا، توسعه و تعالی حرکت فرهنگی کشور را شاهد خواهیم بود.

سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، ستون مخاطبان

جایگاه مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اصحاب فرهنگ و خرد پوشیده نیست و قانونی بودن مصوبات این شورا مویدی بر این اهمیت است که متاسفانه در روند برگزاری جلسات منظم آن اختلال و موجب افزایش انتقادها دلسوزان انقلاب اسلامی شده است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان مرکز و پیشران فرهنگ، نقشی اساسی در ساختار قانونی و اجرایی کشور دارد. تقویت و پشتیبانی از فرهنک کشور می‌تواند مسئولان اجرایی و عملیاتی را هدایت کند و از توقف و درجا زدن و یا حرکت های قهقرایی جلوگیری کند. جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی از بعد مهندسی فرهنگ در جامعه اهمیت زیادی دارد و در صورت مشارکت فعال در حل مسائل فرهنگی و ایفای نقش‌های اصلی این شورا، توسعه و تعالی حرکت فرهنگی را شاهد خواهیم بود.

تزریق روحیه امید و نشاط و توجه به ایمان و حرکت توحیدی و مشی انقلابی در همه تصمیمات کلان کشور از کارویژه های متوقع این شورا است.

امروز که مشکلات و معضلات اقتصادی، مساله های جدیدی را رقم زده است، فعال بودن این شورا که عقبه استراتژیک فرهنگی کشور است و اعضای آن شامل شخصیت‌های حقوقی صاحب منصب فرهنگی در کشور و اشخاص حقیقی دانشمند است، می تواند هم افزایی و مشارکت فرهنگی را دوچندان کند و از موازی‌کاری و هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی جلوگیری کند.

هرچه هست، جایگاه مهم این شورا بر اصحاب فرهنگ و خرد پوشیده نیست و قانونی بودن مصوبات این شورا مویدی بر این اهمیت است که متاسفانه در روند برگزاری جلسات منظم آن اختلال ایجاد شده و این موجب افزایش انتقادها نسبت به کارکرد این شورای مهم و قرارگاه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی شده است.

چند ماهی است که خبری از جلسات این شورا به گوش نمی‌رسد و رسماً جلسات مهم‌ترین دستگاه فرهنگی کشور به ریاست رئیس‌جمهور تعطیل شده است. با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب بر مسائل فرهنگی کشور و قرار گرفتن نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ نرم با استکبار جهانی، از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود که با حضور مداوم خود در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به مباحث کلان فرهنگی کشور رسیدگی کند./918/ز504/س

ارسال نظرات