۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۶۰۷۳۰۸
آیت الله علم الهدی:

قدرتمند جلوه دادن دشمن نشانه نفاق است

قدرتمند جلوه دادن دشمن نشانه نفاق است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: زبان منافق در حمله به ولایت همیشه برنده است چرا که او عامل نفوذی دشمن در میان مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در جلسه تفسیر سوره احزاب که در مهدیه مشهد برگزار شد با شرح و تعریف تعبیر «قلب مریض» در این سوره گفت: تفاوت دل بیمار با دل سالم این است که در دل سالم باور به خداوند قطعی و مسلم است و در دل بیمار خداباوری با تردید و شک همراه است و این دل به قطعیت در خداباوری نرسیده است. دل نقطه مرکزی احساس و اندیشه در جان انسان است. باید دانست که از دل سالم اراده ناهنجار، طمع و بی اخلاقی برنمی خیزد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به واکنش قلب های مریض منافقین در مواجهه با دشمن در جنگ احزاب افزود: این قلب های مریض که امروزه هم وجود دارند، در برخورد با دشمن مدام قدرت او را تقویت و متبلور می کنند و او را به پیروز جلوه می دهند. این افراد در مناسک دینی همچون نماز جماعت و... هم شرکت می کنند اما در اعماق دل خود خداناباور اند.

وی منافقین را عوامل دشمن در ایجاد فتنه دانست و خاطر نشان کرد: خداوند در این سوره بیان می کند که دشمن برای فتح مدینه نیاز به ایجاد شکاف و فتنه در میان مسلمانان داشت و وظیفه ایجاد این امر را بر عهده خیانتکاران و مریض دلان میان مسلمانان گذاشت. اینان نفوذی های دشمن بودند و جامعه امروز ما نیز به این امر مبتلا است. دشمن وقتی نمی تواند خود مستقیما وارد جامعه شود از طریق نفوذی های خود این کار را انجام می دهند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه این افراد در برابر اقدامات دشمن مدام به سرزنش و نق زدن می پردازند، تصریح کرد: اینان در جنگ ها تحمل سختی را ندارند، به سرعت تغییر موضع می دهند و عاملان دشمن می شوند. این مساله در حالی است که این افراد پیش از این با خدا پیمان بسته بودند که در برابر دشمن ایستادگی کنند و از اسلام و پیامبر دفاع کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به ضرورت یاری اسلام در سختی ها و آسانی ها افزود: برخی افراد دین را تنها زمانی یاری می کنند و به دینداری می پردازند که خطر و مشقتی آنان را تهدید نکند. اما همین که زمان سختی های دینداری همچون جهاد فرا می رسد فرار می کنند. خداوند در این استراتژی را محکوم می کند و این دینداری را بی فایده می داند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند در این آیات می فرماید که اینگونه نیست که اگر از جنگ و جهاد فرار کنید دیگر هرگز روی مرگ را نبینید، بلکه حتما خداوند شما را تعقیب و مبتلا خواهد کرد و حتما مرگ را نیز ملاقات خواهید کرد. خداوند می فرماید که مگر چند سال زنده خواهید بود و چقدر دیگر می خواهید از این سال ها استفاده کنید؟

آیت الله علم الهدی با بیان آثار بی تفاوتی و پشت کردن به دین در مواقع نیاز دین به یاری شدن تصریح کرد: اگر در زمان هایی که دین نیاز به یاری ما دارد به آن پشت کنیم و یا بی تفاوت به دنبال کسب و کار و زندگی خود برویم، اینگونه نیست که خداوند ما را به حال خود رها کند. بلکه او ما را رها نخواهد کرد و به تعقیب مان خواهد پرداخت. همچنین پروردگار می فرماید که اگر در مواقع جهاد به دین پشت کنید، چه کسی می تواند مانع ضرر رساندن خدا به شما شود؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۱۹ سوره احزاب افزود: در این آیه خداوند به افرادی اشاره می کند که به هنگام جنگ و خطر از شدت ترس مانند مرده ها می شوند و هنگامی که خطر از بین رفت طلبکار می شوند، اسلام و پیامبر را علت جنگ و مصیبت می دانند و با زبانی برنده بر ولی جامعه می تازند که چرا با دشمن مذاکره نمی کنید و آنان را بر می آشوبید؟

وی خاطر نشان کرد: همین افراد به زمانی که غنایمی به واسطه پیروزی به دست مسلمانان می افتد خود را جلو می اندازند و در صف اول مجاهدان جا می زنند! خداوند اعمال این افراد و عبادات شان را تباه می داند. این دسته از افراد در جامعه امروز ما وجود دارند و در قبال انقلاب چنین موضعی می گیرند. همه ما باید مراقبت کنیم تا جز این دسته قرار نگیریم./861/پ202/ب1

ارسال نظرات