۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۷۳۶۴
آیت الله ری شهری مطرح کرد؛

مکارم الاخلاق، اوج انسانیت

مکارم الاخلاق، اوج انسانیت
آیت الله ری شهری با بیان اینکه مکارم الاخلاق اوج انسانیت است، گفت: بدخلقی عامل اصلی فروپاشی خانواده ها و مشکلات جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شب گذشته در جمع خادمان افتخاری این آستان مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حسن خلق زیباترین زیبایی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه زیبایی انسان‌ها به دو صورت باطنی و ظاهری است، ادامه داد: انسان ها در رابطه با زیبایی به سه دسته تقسیم می شوند، دسته نخست انسان‌هایی هستند که نه تنها زیبایی ظاهری بلکه از زیبایی باطنی نیز برخوردار هستند مانند اهل بیت(ع)؛ اما دسته دیگر افرادی هستند که با داشتن ظاهری زیبا باطنی زشت و کریه دارند و دسته سوم افرادی هستند که ظاهر زیبا ندارند اما باطن آنان زیبا است.

آیت‌الله محمدی ری شهری ادامه داد: این بسیار بد و قبیح است که انسان با داشتن ظاهری زیبا باطنی زشت داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بد اخلاقی را عامل بسیاری از مشکلات کشور و دلیل فروپاشی خانواده ها دانست و ابراز کرد: اینکه یک خادم حسن خلق نداشته باشد و با زائران به خوش اخلاقی برخورد نکند بسیار زشت است؛ بد اخلاقی همه جا بد است اما در حرم مقدس امامان معصوم و امامزادگان واجب التعظیم که اسوه اخلاق هستند بسیار زشت تر است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه حسن خلق ایمان انسان را تقویت و مایه بقای ایمان می شود، اظهار داشت: کسانی که خوب با مردم رفتار می کنند و حسن خلق دارند از مراتب بالای انسانی برخوردار هستند اما انسان های بدخلق براساس روایات در زمره جباران قرار دارند.

وی بیان داشت: حسن خلق دارای دو معنا است نخست خوش اخلاق بودن و دیگر مکارم اخلاق داشتن است؛ انسان اگر دارای مکارم اخلاقی باشد صفات و رفتارهای زشت را از خود دور می کند؛ مسلمان واقعی کسی است که مکارم اخلاقی را داشته باشد و از معاصی و گناه اجتناب کند؛ بنابراین انسان اگر تزکیه نفس داشته باشد در دنیا و آخرت کامیاب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: خدمت افتخاری به اهل بیت(ع) به اخلاص نزدیک تر است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات