۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۶۰۷۳۳۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ریشه بسیاری از مشکلات جوامع بشری به خاطر دوری از اهل بیت است

ریشه بسیاری از مشکلات جوامع بشری به خاطر دوری از اهل بیت است
استاد حوزه علمیه گفت: ریشه بسیاری از مشکلات جوامع بشری تبعیت از هوای نفس و دوری از اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، دوشنبه در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، گفت: قرآن مجید در سوره توبه اهل ایمان را به دو حقیقت دعوت کرده است.

وی آن دو حقیقت را تقوا و با صادقین بودن بیان کرد و ادامه داد: اولیای الهی و بزرگانی مانند مرحوم علامه مجلسی و علامه حلی در گفتار، اعمال، نیات و حالات اهل صدق بودند اما این چهار حقیقت به صورت کامل در ائمه اطهار(ع) وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: تنها امام معصوم این چهار خصلت را به صورت کامل دارا است چون آن بزرگان هرگز اهل گناه و لغزش سر نمی زند؛ خداوند هرگز انسان ها را به تبعیت از کسانی که اهل لغزش باشند فرمان نمی دهد و این زیباترین استدلال برای اثبات حقانیت و معصومیت اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان عمل، زبان، نیت و حال درونی خود را باید مطابق با دستورات اهل بیت(ع) تنظیم کند، بیان داشت: انسان اگر می خواهد با صادقان باشد باید در همه حالات مانند آنان باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه انسان ها به اندازه ظرفیتشان وظیفه دارند از صدیقین تبعیت کنند، گفت: مقصود از صدقین آل محمد هستند و صالحان که شیعیان اهل بیت(ع) محسوب می شوند در قیامت با صدیقین محشور خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند: صادقین ائمه طاهرین هستند، اظهار داشت: حضرت فرمودند: در کنار ائمه اطهار(ع) کسانی قرار دارند که وجوب اطاعت از اهل بیت(ع) را قبول دارند و آنان شیعیان هستند؛ پیامبراکرم(ص) فرمودند: صادقین علی و اولاد او تا روز قیامت هستند.

استاد حوزه علمیه بودن با صدیقین را تضمین کننده سعادت انسان دانست و گفت: انسان با دزدی، کم فروشی، دروغ و فساد نمی تواند انتظار داشته باشد که در قیامت نجات یابد؛ ریشه بسیاری از مشکلات جوامع بشری تبعیت از هوای نفس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان از طریق صدیقین می تواند به سعادت دنیا و آخرت دست یابد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات