۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۰۷۸۳۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

تقابل با شرک و بت‌پرستی مواجهه مقتدرانه سلیمانی مومن است

تقابل با شرک و بت‌پرستی مواجهه مقتدرانه سلیمانی مومن است
نماینده مجلس خبرگان رهبری مواجهه سلیمان نبی(ع) با ملکه صبا را نوعی ایستادگی توصیف کرد و گفت: این مواجهه درس ایستادگی قاطع سلیمانی در برابر شرک را به مؤمنان می آموزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره)  برگزار شد، با اشاره به آیات جزء نوزدهم قرآن کریم اظهار داشت: در آیات این جز داستان زندگی انبیای الهی و به ویژه داستان زندگی حضرت سلیمان علیه‌السلام بیان شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت سلمیان علیه‌السلام پیامبری است که خداوند نعمات زیادی به ایشان عطا کرده و ایشان پیامبری هستند که حکومت تشکیل داده؛ حکومت ایشان مظهر حکومت صالحان و حکومت توحیدی در زمین است.

وی تصریح کرد: یکی از کرامت‌هایی که خداوند به حضرت سلمیان علیه‌السلام اعطا کرده بود، فهم زبان حیوانات و پرندگان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: روزی حضرت سلیمان علیه‌السلام و سپاه خود از کنار لانه مورچه‌ای عبور می‌کردند که یکی از مورچه‌ها به دیگر مورچه خبر داد، مراقب باشید تا زیر پای سپاهیان حضرت سلمیان علیه‌السلام از بین نروید.

وی افزود: حضرت سلیمان علیه‌السلام با شنیدن این کلام مورچه لبخند زد که این آیه نشان می‌دهد، قدرتمندان باید در برابر ضعفا با خشوع و خضوع رفتار کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به داستان هدهد و ملکه صبا خاطرنشان کرد: حضرت سلیمان علیه‌السلام در برابر ملکه صبا ایستادگی کرده و هدایای او را نپذیرفت که این سیره رفتاری حضرت سلیمان بیانگر ایستادگی و برخورد قاطع مؤمنان در برابر شرک و بت‌پرستی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان حدیثی از حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله در مورد سبک زندگی حضرت سلیمان علیه‌السلام  گفت: حضرت  رسول صلی‌الله علیه وآله می‌فرمایند« حضرت سلیمان علیه‌السلام در عین قدرت بسیار ساده‌زیست بودند و برای خود و خانواده خود از نان جوین استفاده کرده و اهل تجمل نبودند».

وی افزود: حضرت سلیمان علیه‌السلام حکومت خود را در مسیر بندگی خدا و توحید قرار دادند؛ چرا که اگر حکومت در مسیر توحید و بندگی خدا نباشد بی‌ارزش بوده و این عمل صالح است که به حکومت ارزش می‌دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام علی علیه‌السلام در مورد آداب حکومت‌داری یادآور شد: امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند حکومت طعمه‌ای در دست حاکمان نیست؛ بلکه حکومت امانتی است در دست انسان مؤمن که برای حرکت در مسیر توحید از آن بهره می‌گیرد./837/ج

ارسال نظرات