۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۷۸۹۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

انسان با خروج از بندگی خدا، بنده طاغوت می شود

انسان با خروج از بندگی خدا، بنده طاغوت می شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با خروج از بندگی الهی بنده طاغوت می شود، گفت: واقعه کربلا مبارزه محض با طاغوت و معرفی اشقیای طاغوت پرست بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) گفت: قرآن به گونه ای انسان را تربیت می کند که بتواند از خداوند اطاعت کند.

وی ادامه داد: پرستش و فرمانبری یک حس فطری است که در نهاد انسان وجود دارد؛ اگر انسان از خداوند فرمان نبرد و عبد حضرت حق نباشد به طور قطع از غیر خدا فرمان خواهد برد و معبودی غیر الهی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم انسان ها را به اطاعت از خود و اجتناب از طاغوت دعوت کرده است، ابراز کرد: برخی انسان ها به جای آن که به خداوند مومن شوند به طاغوت مومن هستند و به او اعتماد دارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن کریم به انسان ها دستور می دهد همه آنها نسبت به طاغوت کفر بورزند؛ متاسفانه یکی از مشکلات کتب دینی ما در حوزه و دانشگاه این است که عموما انسان ها را به دین الهی دعوت می کنند اما در مقابل تاکید نمی کنند اگر کسی مومن خدا نشد مومن طاغوت خواهد بود.

وی بیان داشت: برخی افراد به دموکراسی غربی و نظامات سرمایه داری زالو صفتانه و جنایتکارنه غرب ایمان و تعصب دارند و نقادان دموکراسی غربی را ناسزا می گویند و تحمل نقد ندارند این افراد عبد و مومن طاغوت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: آن نماینده ای که در مجلس شورای اسلامی چنین مطرح می کند که انقلاب اسلامی در طول 40 سال غربیان را اذیت کرده است و رفتار بدی با آنان داشته از این رو است که امروز آنان ما را مورد آزار قرار می دهند؛ او رسما مومن طاغوت است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: چنین انسانی به خود اجازه نمی دهد طاغوت را نقد کند او هرگز حاضر نخواهد شد خباثت و دشمنی دشمنان را علیه ملت ایران ببیند چرا که نظام سلطه را ذاتا خوب می داند و همه عیوب را از شهروندی ما در جامعه جهانی می داند.

وی افزود: شورای نگهبان به چنین شخصی مجوز داده تا در مجلس شورای اسلامی بنشیند، به طور قطع اشتباه کرده! شواری نگهبان به این فرد اجازه می دهد در مجلس شواری اسلامی بماند، قطعا اشتباه می کند! و مجلس شورای اسلامی اعتبار نامه این فرد را باطل نمی کند، به طور قطع کل اعضای مجلس اشتباه می کنند! متاسفانه آنان در رودربایسی های مسخره گیر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اسلام حد وسط ندارد، گفت: انسان اگر عبد خداوند نشود عبد طاغوت و یا ابلیس می شود. انسان اگر در برابر خداوند عصیان کند طاغوت را اطاعت کرده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ما در طول این چهل سال فرصت داشتیم تا از راه قباحت بندگی طاغوت خدا پرستان را افزایش دهیم که از این فرصت عبدا استفاده نکردیم. قرآن به انسان آموزش می دهد که به جای آنکه فرد از قدرت طاغوت هراس داشته باشد از قدرت خداوند بترسد.

وی با اشاره به تاریخ اسلام، گفت: اگر کسی از ولی خدا اطاعت نکند از ولی ابلیس تبعیت می کند و در همین مسیر بدون هیچ منفعت اخروی جان می دهد؛ کسی که می ترسد ولی خدا را یاری برساند عبد طاغوت است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: بنده واقعی در کنار اطاعت از خداوند از مبارزه با طاغوت غفلت نمی کند؛ واقعه کربلا مبارزه محض با طاغوت و معرفی اشقیای طاغوت پرست بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات