۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۰۸۰۶۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

غربزدگان عبد طاغوت هستند

غربزدگان عبد طاغوت هستند
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه غربزدگان عبد طاغوت هستند، گفت: خداوند در سوره حمد بسیار واضح اشاره دارد که انسان تنها باید خداوند را عبادت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه انسان ها را می توان به داشتن زندگی درست دعوت کرد.

وی افزود: انسان اگر به زندگی درست دست پیدا کند خدا باوری برای او سخت نمی شود که به انکار پروردگار اقدام کند؛ هواپرستان منکران خدا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه بندگی خداوند بعد از پذیرش وجود حضرت حق است، ابراز کرد: انسان به صورت فطری می خواهد عبد باشد و چیزی را بپرستد؛ بنابراین انسان باید ویژگی پرستش را در درون خود بیدار کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر عبد خداوند نباشد به طور قطع غیر خدا را عبادت می کند؛ انسان هرگز نمی تواند عبد نباشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان را عبد آفرید، گفت: عبد بودن کلید اصلی آموزش دینی است و امروز از ایراداتی که بر تعلیمان دینی ما وارد می شود این است که می خواهند خداوند را در این تعلیمات به اثبات برسانند در حالی که به مقوله طاغوت بی تفاوت هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان عبد هرگز در محضر خداوند لب به اعتراض باز نمی کند اما کسی که عبد خدا نیست به راحتی اعتراض می کند، تصریح کرد: کسی که عبد طاغوت را پذیرفته باشد هرگز نسبت نمی تواند به طاغوت اعتراض کند در غیر این صورت با عکس العمل شدید مواجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: همین غربزدگانی که آمریکا را کدخدای جهان می دانند و اذعان دارند که باید با غرب بست، نمی بینند و ذره ای ناراحت نمی شوند که همین انگلیس خبیث 9 میلیون انسان بی گناه ایرانی را با ایجاد قحطی به کام مرگ کشاند

وی افزود: متاسفانه این اخبار در کتابهای درسی تدریس نمی شود و زمانی که این مهم پیشنهاد داده می شود هجمه های بسیار سنگین همین غربزدگان مانع تحقق این پیشنهاد است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه غربزدگان عبد طاغوت هستند، اظهار داشت: خداوند در سوره حمد بسیار واضح اشاره دارد که انسان تنها باید خداوند را عبادت کند؛ بر این اساس انسان با اجتناب از عبد خدا بودن عبد طاغوت می شود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: مقصود از عبد طاغوت شدن پرستش نیست بلکه همین که انسان به سخن آنان گوش فرا دهد براساس آیات قرآن انسان عبد طاغوت شده و عبد بودن در ظاهر او آشکار می شود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در دعوت خداوند فریب و نیرنگی وجود ندارد اما دعوت طاغوت سراسر فریب و‌ حقه است، خداوند بندگی انسان را به خوبی جبران می کند از این رو است که سیئات انسان را بعد از توبه به حسنات تبدیل می کند.

وی پندها و داستانهای قرآنی را داستان همه انسانها در همه ادوار تاریخ دانست و ابراز کرد: خداوند زمانی که در قرآن سخن از قوم بنی اسراییل و یا گاو سامری می برد می خواهد به انسانها بگوید که این داستان امروز شما است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: همانگونه که امت حضرت موسی(ع) در جریان سامری گوساله پرست شدند امت من نیز گرفتار چنین فتنه ای خواهند شد، اگر امت بنی اسرائیل در جریان سامری حضرت موسی(ع) را اذیت کردند سامری امت من، حضرت علی(ع) را اذیت خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در بین بندگی خدا با بندگی طاغوت تفاوتهای فراوانی وجود دارد، گفت: بندگی خدا مانع دست درازی به بیت المال می‌شود در حالی که در بندگی طاغوت چنین نیست؛ همه نزاع‌های عالم سر بندگی خدا و طاغوت است! تا انسان به خود بگوید عبد چه کسی می شوی؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور ما اگر عبد انگلیس خبیث نباشند ما بازی را برده‌ایم؛ یمن تنها با یک پهباد قسمتی از چاه های نفت سعودی را مورد اصابت قرار می دهد لحن ترامپ عوض می شود این نشان می دهد طاغوت ضعیف است؛ سعادت در بندگی خداست نه بندگی طاغوت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات