۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۰۸۱۰۳
امام جمعه هویزه:

جوانگرایی دوران پیامبر الگویی برای نظام اسلامی ایران باشد

جوانگرایی دوران پیامبر الگویی برای نظام اسلامی ایران باشد
امام جمعه هویزه گفت: جوانگرایی دوران پیامبر (ص) الگویی برای نظام حکومتی اسلامی ایران قلمداد می‌شود.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه بیانات رهبر انقلاب درباره جوانگرایی از مدت‌ها پیش در مناسبت‌های مختلف بصورت مبسوط و مصداقی ذکر شده است، اظهار داشت: درباره دولت جوان و انقلابی باید گفت سیره حضرت ختمی مرتبت در تشکیلات کارآمد استفاده از نیروی جوان است به عنوان نمونه می‌توان انتصاب مصعب بن عمیر در مدینه را ذکر کرد و چنین اقدامی سیره ناب یک حکومت اسلامی عنوان می‌شود.

امام جمعه هویزه با اشاره به اینکه جوانگرایی دوران سیره نبوی الگویی برای نظام حکومتی اسلامی ایران قلمداد می‌شود، عنوان داشت: باید از چنین الگویی برای آینده اسلام و کشور استفاده شود چرا که در آینده نیازمند نیروی خلاق، مقتدر و توانمند برای اداره امور اجرایی هستیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه گفت: جوان یک نیروی خلاق و کارآمد است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف از نیرویش استفاده و برای پیشبرد اهداف اسلام و حکومت اسلامی گام بردارد.

حجت الاسلام حمزه نژاد پیرامون نقش ماه رمضان در تربیت نیروی جوان انقلابی تأکید کرد: ماه رمضان، ماه خودسازی و توجه به ذات باری تعالی و اوج ارتباط و معنویت جوانان با خدای یکتا است و می‌توان بیانات رهبر انقلاب را در چنین روز‌هایی میان جوانان، نخبگان و صاحبان رأی و اندیشه مطرح کرد.

وی با اشاره به اعتماد معصومان به جوانان بیان داشت: اعتماد به جوان متعهد انقلابی که با آرمان‌های انقلاب اسلامی مأنوس و از جان و دل برای شان مایه بگذارد، بسیار شایسته و بایسته است؛ چرا که پیش از انقلاب اسلامی، جوانان، خودجوش و بدون هیچگونه امکانات قیام کرده و به خواسته خود رسیدند و انقلاب ولایی و اسلامی که روز به روز بر عزت و شکوه آن افزوده می‌شود، به وقوع پیوست./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات