۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۰۸۱۹۲
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی:

پیاده‌شدگان از قطار انقلاب عاقبت به شر شدند

پیاده‌شدگان از قطار انقلاب عاقبت به شر شدند
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت:‏‎ ‎شما عقبه انقلاب را نگاه کنید، خیلی‌ها از این ‏قطار پیاده شدند، خوب بودند ولی عاقبت به شر شدند.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی در باب عاقبت به خیر و یا عاقبت به شر شدن افراد، افرادی که از قطار انقلاب پیاده شدند را نمونه‌ای از افرادی نام برد که عاقبت به شر شدند.

وی در تبیین این فراز از دعای ابوحمزه ثمالی، انسان‌ها را در چهار گروه تقسیم‌بندی کرد و گفت: دسته نخست امامان و معصومین هستند که حتی یک لکه سیاه در زندگی‌شان نیست.

حجت‌الاسلام مهرپویان ادامه داد: این بزرگواران به تمام معنا عاقبت به خیر شدند و عاقبت به خیری آنان آن‌قدر برای جامعه اسلامی نورافشانی می‌کند که ما و سایر انسان‌ها باید از عاقبت به خیری آنان درس بگیریم.

وی اضافه کرد: گروه دومی هستند که عاقبت به شر شدند، این گروه نکته سفیدی در زندگی آن‌ها پیدا نمی‌شود؛ یعنی آن‌قدر زندگی‌شان سیاه است که نمی‌توان نکته سفیدی در زندگی آن‌ها پیدا کرد، مانند صدام که جنایت‌های مختلفی حتی در حق مردم خود انجام داد و عاقبت به شر شدن او را حتی در همین دنیا هم دیدیم.

حجت‌الاسلام مهرپویان گروه سوم را افرادی معرفی کرد که آدم‌های خوبی بودند، مسیر را خوب و درست آمدند اما هوای نفسانی بر آن‌ها غلبه کرد و درنهایت عاقبت به شر شدند.

وی افزود: شمر را از اول ببینید چه شخصیتی بود، طلحه و زبیر چه جایگاهی در اسلام داشتند و سپس به کجا رسیدند، این‌ها در رکاب پیامبر شمشیر زدند اما عاقبت چه شدند.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: در انقلاب خودمان شخصیتی در تراز قائم‌مقامی رهبری قرار داشت اما می‌بینیم بعد چه می‌شود.

وی خطاب به طلاب اظهار کرد: شما عقبه انقلاب را نگاه کنید، خیلی‌ها از این قطار پیاده شدند، خوب بودند ولی عاقبت به شر شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه گروه چهارم را عده‌ای دانست که در ابتدا بد شروع کردند اما در زندگی چرخش 180 درجه‌ای پیدا کرده و عاقبت به خیر شدند، مانند شخصیت نمونه حر در واقعه کربلا.

وی ادامه داد: «حر» شر و بد شروع کرد؛ اما چرخشی می‌کند و در صف یاران امام حسین (ع) قرار می‌گیرد و درنتیجه عاقبت به خیر شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان این‌که طلبه‌ها از دسته سوم هستند، اظهار داشت: ما خوب شروع کردیم و هم‌اکنون خوبیم اما آینده را باید خیلی مراقب باشیم چراکه گاهی اوقات یک حرکت ناشایست و یک لقمه شبهه‌ناک هم ازنظر جسمی هم ازنظر روحی تأثیر دارد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات