۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۰۸۵۶۳

تمجید انصارالله یمن از موضع عراق در نشست اتحادیه عرب

تمجید انصارالله یمن از موضع عراق در نشست اتحادیه عرب
رییس کمیته عالی انقلاب یمن، موضع عراق در خصوص بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب را نشان دهنده تشریفاتی بودن اینگونه نشست‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از موضع‌گیری عراق علیه بیانیه ضد ایرانی نشست فوق‌العاده سران اتحادیه عرب، «محمد علی الحوثی» رییس کمیته عالی انقلاب یمن از موضع بغداد تمجید کرد.

او در صفحه توئیتر خود با تشکر از عراق و رییس‌جمهور این کشور نوشت: موضع عراق نشان از عمق روابط تاریخی میان یمن و عراق داشت و رییس‌جمهور و حکومت این کشور با رد حقارتی که بر حاضران با بیانیه از پیش تدوین شده رفت، بزرگی و استقلال و عزت‌نفس خود را نشان دادند.

این مقام یمنی همچنین تأکید کرد که موضع عراق نشان داد بیانیه‌های نشست از پیش نوشته شده است و این دو نشست تشریفاتی بود.

به نوشته وبسایت عراقی السومریه نیوز، «برهم صالح» رییس‌جمهور عراق پس از قرائت بیانیه نشست فوق‌العاده سران اتحادیه عرب، با رد محتوای این بیانیه، هشدار داد: «بحران منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران در صورت عدم مدیریت صحیح آن می‌تواند به یک جنگ فراگیر تبدیل شود.»

بیانیه نشست بامداد امروز سران اتحادیه عرب با متهم کردن ایران به «مداخله در کشورهای منطقه» از جمله یمن، بحرین و سوریه، مدعی شده بود که موشک‌هایی که اعضای انصارالله به سمت عربستان سعودی شلیک می‌کنند، ساخت ایران هستند. 

بیانیه اتحادیه عرب همچنین با متهم کردن ایران به بر هم زدن امنیت منطقه، خواستار برقراری روابط بر مبنای حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر شده  و این در حالی است که مقامات ایرانی از جمله «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه و «عباس عراقچی» معاون وی چندی پیش خواستار امضای سند عدم تجاور با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده بودند اما این پیشنهاد با سکوت این کشورها همراه شده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات