۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۰۸۸۸۸
آیت الله سبحانی:

جوانان امروز از روحیه جهادی جوانان ابتدای انقلاب الگو بگیرند

جوانان امروز از روحیه جهادی جوانان ابتدای انقلاب الگو بگیرند
حضرت آیت الله سبحانی بر ضرورت تقویت روحیه جهادگری و ایثار در میان جامعه تأکید کرد و گفت: جوانان جامعه باید از روحیه جهادی جوانان ابتدای انقلاب الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در بیست و سومین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با اشاره به اینکه ملاک برتری در نزد خداوند تقوا است، گفت: امروز نباید برخی با استناد به آیه «الاعراب أشد کفراً و نفاقاً» نژاد عرب را تحقیر کنند، زیرا اعراب نکوهش شده در این آیه شریفه را نمی توان به همه اعراب نسبت داد؛ افزون بر این ملاک برتری انسان ها در نزد خداوند، تقوا است.

وی به تفسیر آیه 91 و 92 سوره مبارکه توبه پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه علیرغم تذکر به وجوب جهاد، چند گروه را از رفتن به جهاد مستثنی کرده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: گروه هایی که در آیه مذکور از رفتن به جهاد مستثنی شده اند عبارت هستند از ناتوانان، بیماران، فقرا و آن دسته از کسانی که اعلام آمادگی برای رفتن به جهاد کرده بودند، اما وسیله ای برای حمل آنها وجود نداشت.

حضرت آیت الله سبحانی بر ضرورت تقویت روحیه جهادگری و ایثار در میان جامعه تأکید کرد و گفت: کسانی که همواره ذوق و شوق رفتن به جهاد در راه خداوند را دارند، بدون شک مورد توجه و عنایات ویژه خداوند قرار می گیرند.

وی افزود: جوانانی که پدران و مادرانشان به آنها اجازه رفتن به جبهه را نمی دادند، در اوایل انقلاب اسلامی خدمت امام خمینی(ره) می رسیدند و همواره اشک می ریختند تا ایشان به آنها اجازه دهند تا به جبهه بروند.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: امروز نیز جوانان جامعه باید از روحیه جهادی جوانان ابتدای انقلاب الگو گرفته و  روحیه جهاد و ایثار داشته باشند و همچون آنها در همه زمینه ها به جهاد بپردازند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات