۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۰۸۷۵۵
آیت الله سبحانی:

مؤمنان اهل خانه نشینی و ترک جهاد نیستند

مؤمنان اهل خانه نشینی و ترک جهاد نیستند
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه مؤمنان اهل خانه نشینی و ترک جهاد نیستند، گفت: اعمال ناشایست انسان سبب قطع فیوض الهی می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در بیست و سومین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در نمازخانه مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 85 سوره مبارکه توبه پرداخت و گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید اموال و اولاد کثیر منافقان نباید ایشان را به تعجب وادارد، زیرا همه این اموال و اولاد در هنگام جان دادن منافقان به مایه عذابشان تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: منافقان در هنگام مرگ خود محزون می شوند، زیرا با خود می اندیشند که اموالشان در جهت پیشرفت اسلام به کار گرفته شده و اولاد آنها جذب اسلام می شوند، از همین جهت اموال و اولادشان به مایه عذابشان تبدیل خواهد شد.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به آیه 86 سوره مبارکه توبه تأکید کرد: منافقان در جریان جنگ تبوک هنگامی که بانگ جهاد در راه خداوند سر داده شد، خدمت پیامبر اکرم(ص) رسیده و خواستند تا ایشان اجازه دهند در مدینه بمانند؛ خداوند متعال در این آیه شریفه اعمال منافقان را مورد مذمت قرار داده و آنها را در مرتبه سفیهان، مجانین، کودکان و زنان دانسته است.

وی با بیان اینکه قلوب منافقان از درک حقایق عاجر است، ابراز کرد: قلوب منافقان مهر خورده و از همین جهت توانایی درک حقایق را ندارند؛ قلوب منافقان بر اثر اعمال اشتباه و ارتکاب گناه غلیظ شده و دیگر نمی تواند نور هدایت و حقیقت بندگی را درک کند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه اعمال ناشایست انسان سبب قطع فیوض الهی می شود، خاطرنشان کرد: اگر انسان در مسیر بندگی و هدایت قرار داشته باشد، خداوند بر ایمان او افزوده و اگر در مسیر کفر و عناد قرار بگیرد، بر گمراهی و ضلالتش خواهد افزود.

این مرجع تقلید به آیه 87 سوره مبارکه توبه اشاره و با بیان اینکه مؤمنان اهل خانه نشینی و ترک جهاد نیستند، تأکید کرد: در نقطه مقابل منافقان، مؤمنان قرار دارند، زیرا اهل ایمان هیچگاه از رفتن به جهاد سر باز نزده و با اموال، جان ها و عِده و عُده خود به مجاهدت در راه خداوند می پردازند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات