۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۰۸۲۴۱
آیت الله سبحانی:

دشمن تا مسلمانان را غلام حلقه به گوش خود نکند آرام نمی نشیند

دشمن تا مسلمانان را غلام حلقه به گوش خود نکند آرام نمی نشیند
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه اگر به حرف بیگانگان گوش فرادهیم، غلام حلقه به گوش استکبار می شویم،گفت: دشمن تا زمانی که امت اسلام تابع آنها نشوند، راضی نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در بیستمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قران کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 78 سوره مبارکه توبه پرداخت و گفت: در جنگ تبوک راه بسیار طولانی و دشمن بسیار قوی بود، از همین جهت پیامبر اکرم(ص) اصرار داشتند، همه مسلمانان در آن شرکت کرده و لشکر اسلام را مورد حمایت قرار دهند.

وی با بیان اینکه برخی از مؤمنان در جریان جنگ تبوک بیش از مقدار واجب انفاق می کردند، اظهار داشت: منافقان از سویی کسانی را که بیش از مقدار واجب انفاق می کردند را ریاکار خطاب کرده و از سویی دیگر کسانی که از بضاعت  مالی اندکی برخوردار بودند و مقدار کمی انفاق می کردند را مورد تمسخر قرار داده و می گفتند خداوند به این مقدار اندک نیازی ندارد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه منافقان نمی خواهند لشکر اسلام پیروز باشد، ابراز داشت: اگر اعمال منافقان را مورد بررسی قرار دهیم، در می یابیم که این افراد بد طینت با اصل اسلام دشمن هستند.

وی به آیه «وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» اشاره کرد و با بیان اینکه اگر بخواهیم به حرف بیگانگان گوش فرا دهیم، به غلام حلقه به گوش استکبار تبدیل خواهیم شد، گفت: دشمن تا زمانی که امت اسلام به صورت کامل تابع آنها نشوند، راضی نمی شود و عقب نشینی نمی کند؛ ما نباید انتظار داشته باشیم که دنیا از اعمال ما راضی باشند، زیرا هر کاری انجام دهیم، آنها اشکال می کنند، بنابراین بهترین کار این است که به قرآن کریم، سنت پیامبر اکرم(ص)، علمای بزرگ و عقل سلیم توجه کرده و پیرو آنها باشیم.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: بیگانگان و دشمنان می خواهند امت اسلام را به افرادی فقیر، ضعیف، ناتوان و غلام حلقه به گوش خودشان تبدیل کنند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات