۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۸۰۱۶
آیت الله سبحانی:

ابعاد مختلف زندگانی نورانی امیرمؤمنان تبیین شود

ابعاد مختلف زندگانی نورانی امیرمؤمنان تبیین شود
حضرت آیت الله سبحانی بر ضرورت تبیین ابعاد زندگانی امیرمؤمنان(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: فضائل و مناقب امیرمؤمنان(ع) هنوز هم برای مردم به طور کامل روشن نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در هجدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قران کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 72 سوره مبارکه توبه پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) با شیوه های مختلفی با منافقان برخورد می کردند تا همواره دسیسه ها و توطئه هایشان را خنثی کند.

وی با بیان اینکه در برابر منافقان باید زیرکانه و قاطعانه برخورد کرد، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) گاهی با روی خوش با منافقان رفتار می کرد تا در راستای دفع شر آنها کوشش کنند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: برخی شبهه مطرح می کنند پیرامون اینکه اگر پیامبر اکرم(ص) «رحمت للعالمین» بودند، چرا با انحرافات با شدت برخورد می کردند؟ در پاسخ باید گفت که مانعی ندارد پیامبر اسلام(ص) برای دفع و رفع مشکلات با شدت برخورد کنند، همانند پدری که برای تربیت فرزند خود گاهی او را مورد تنبیه قرار می دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه مفسر قرآن کریم نباید اعتقادات خود را در تفسیر آیات، دخیل کند، عنوان کرد: بسیاری از لغزش ها در تفسیر قرآن کریم ناشی از آن است که عقاید مفسر به مفاهیم قرآنی سرایت داده شده است.

وی به آیه 73 سوره توبه اشاره کرد و گفت: منافقان با توجه به شرارت ها و دشمنی هایی که با امت اسلام از خود بروز می دهند، در دنیا و آخرت ولی و نصیری ندارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فضائل و مناقب امیرمؤمنان(ع) هنوز هم برای مردم به طور کامل روشن نشده است، ابراز داشت: از مظلومیت های امیرمؤمنان(ع) این بود که دوستان ایشان از روی خوف و هراس فضائل ایشان را بیان نمی کردند و از سوی دیگر دشمنان ایشان از روی عداوت و کینه ورزی بر فضائل حضرت(ع) سرپوش گذاشتند.

وی با بیان اینکه شایسته است حوزه علمیه مراسمی برای تجلیل از شخصیت والا و ممتاز ایشان برگزار شود، تأکید کرد: امروز باید ابعاد مختلف زندگانی نورانی امیرمؤمنان(ع) برای همگان تبیین شود؛ اگر پرتوی انوار سخنان نورانی حضرت علی(ع) در نهج البلاغه برای مردم روشن شود، بدون شک از آن استقبال خواهند کرد.

حضرت آیت الله سبحانی ادامه داد: مردم صدر اسلام امیرمؤمنان(ع) را نشناختند و نتوانستند از وجود نورانی ایشان بهره لازم را ببرند؛ اینکه می گوییم باید از مقام شامخ امام علی(ع) باید تجلیل کنیم، از آن جهت است که ما برای رشد و سعادت نیازمند عنایت و توجه ایشان هستیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات