۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۰۸۹۰۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

جهان بحران زده امروز تشنه اندیشه های ناب امام راحل است

جهان بحران زده امروز تشنه اندیشه های ناب امام راحل است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امام خمینی(ره) را شخصیتی جامع الاطراف معرفی کرد و گفت: جهان امروز برای رهایی از بحران ها و مشکلات تشنه اندیشه های ناب امام راحل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان غرب استان با تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) را شخصیتی جامع الاطراف معرفی کرد و گفت: امام راحل در ابعاد فقهی، علمی، سیاسی و عرفانی صاحب اندیشه، نظر و دیدگاه بودند.
 
وی با بیان این که شخصیی همچون امام راحل در طول تاریخ کم نظیر و بی نظیر است، افزود: علما و فرهیختگان دینی بسیاری قبل و بعد از امام خمینی (ره) ظهور و بروز داشتند، اما هیچ یک از آن‌ها همانند امام راحل از جامعیت لازم برخوردار نبودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که امام خمینی (ره) با جاذبه‌ای که برگرفته از انوار الهی بود حرکت عظیمی را آغاز کردند که تا آن زمان کمتر کسی توان و حتی شجاعت آن را داشت، بیان داشت: قیام علیه یک رژیم قدرتمند که مورد حمایت قدرت‌های بزرگ جهانی بود در توان و اراده هر کسی نبود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی (ره) با پشتوانه الهی و مردمی توانستند در برابر بسیاری از قدرت‌های مادی جهان ایستادگی کنند، تصریح کرد: زمانی که امام راحل در سال ۴۲ مبارزه علیه رژیم طاغوت را آغاز کردند بسیاری از افراد به ایشان خرده می‌گرفتند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام راحل خود را به خدا سپرد و این گونه نهضت عظیم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، بیان داشت: هیچ یک از تحلیل گران ارشد داخلی و خارجی در آن مقطع، پیروزی انقلاب اسلامی را پیش بینی نکرده بودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که امام خمینی (ره) در قلوب ملت‌های مسلمان و آزادی خواه جهان جای دارد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش‌های تبلیغاتی دشمن علیه انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام، اندیشه‌های ناب امام راحل در سراسر جهان گسترش یافته است.
 
امام جمعه نوشهر با بیان این که سیاست امام راحل عین دیانت بود، گفت: ایشان در برابر زیاده خواهی‌ها و زورگویی‌های دشمن با قدرت می‌ایستاد و در این خصوص هیچ گاه اهل سازش و معامله نبودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود بر مواضع به حقشان در برابر زیاده خواهی‌های دشمن ایستادگی کردند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات