۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۰۸۸۷۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

زندگی اشرافی برخی مسؤولان با معیارهای امام راحل در تضاد است

زندگی اشرافی برخی مسؤولان با معیارهای امام راحل در تضاد است
نماینده مجلس خبرگان گفت: امام راحل همواره بر ساده زیستی تأکید داشتند، اما امروز بعضی از وزرا و مسؤولان زندگی اشرافی و شاهانه دارند که با معیارهای امام راحل در تضاد است.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: چهاردهم خرداد هر سال فرصت مناسبی برای بازشناسی شخصیت، اهداف و دستاورد‌های نهضت و قیام امام راحل است و هر یک از این مسائل جدی سازاوار مطالعه و اندیشیدن است.
 
وی با بیان این که امام راحل در میان علمای شیعه در طول تاریخ از نظر علم و دانش مانند و نظیر نداشت، افزود:، اما شخصیت، ویژگی و خصلتی که در امام راحل وجود داشت و در دیگران اصلاً پیدا نمی‌شد یا به ندرت پیدا می‌شد، بصیرت بالای سیاسی و اجتماعی امام راحل و شهامت و شجاعت در ورود در عرصه‌های سیاسی بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امام راحل و انقلاب آمدند تا ملت ایران مستقل باشند و بر اساس مصالح خودشان تصمیم بگیرند نه بر اساس تحمیل استکبار جهانی و اشاره شیطان بزرگ، تصریح کرد: این دستاور‌های ارزشمند انقلاب و امام راحل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام راحل مسیر و هدف را مشخص کرد، افزود: وصیت نامه امام راحل برای ملت، دولت و همگان است و باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.
 
امام جمعه قائمشهر با بیان این که عناصر سیاسی که در داخل در عمل در برابر رهنمود‌های رهبری ناسازگاری می‌کنند مصداق ارتداد هستند، گفت: نظام ما نظام امامت و ولایت است چرا که انقلاب ودفاع مقدس ما در سایه امامت و ولایت بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که کسانی که می‌خواهند افکار عمومی را نسبت به شرایط ابتدای انقلاب دور نگه بدارند انسان‌های کم تشخیص و نمک نشناس هستند، افزود: سزاوار است در این ایام دستگاه‌های فرهنگی به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وصیت نامه امام راحل را به صورت گسترده تکثیر و به صورت جزوه در اختیار آحاد جامعه قرار دارد.
 
وی در ادامه سخنان خود مطالعه وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل از سوی مردم به ویژه نسل جوان را موجب مطالبه گری آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل همواره بر ساده زیستی تأکید داشتند، اما امروز بعضی از وزرا و مسؤولان ما زندگی اشرافی و شاهانه دارند اگر بنای به ساده زیستی باشد حقوق‌های نجومی معنا پیدا نمی‌کند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که مسؤولان اجرایی از بالا تا پایین مشروعیت کارشان به اطاعت مؤمنانه از ولی امر است، افزود: امروز عزت ملت بزرگ ایران نیز بسته به امامت و ولایت است./950/ت210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات