۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۰۸۷۵۷
حجت الاسلام حیدری:

مازندران در بحث موقوفات حوزه‌های علمیه در کشور سرآمد است

مازندران در بحث موقوفات حوزه‌های علمیه در کشور سرآمد است
مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به وجود بیش از ۴۸ مدرسه علمیه برادر و خواهر در استان، گفت: مازندران در بحث موقوفات حوزه‌های علمیه در کشور سرآمد است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در دیدار مدیر عامل و جمعی از پرسنل خبرگزاری رسا، مازندران را استانی با گذشته فرهنگی و دینی معرفی کرد و گفت: نخستین پایگاه شیعی در مازندران پایه گذاری شد و این نشان دهنده دیندار بودن مردم این منطقه است.
 
وی به وجود هزار و ۳۶۱ امامزاده در مازندران اشاره کرد و افزود: این استان همواره پایگاه امنی برای جهان شیعه بوده و در طول تاریخ کمتر مورد تجاوز و هجوم دشمنان قرار اسلام قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که بسیاری از مردم مازندران را تنها به عنوان تفرجگاه و به نام جنگل و دریا می‌شناسند، خاطرنشان کرد: در این در حالی است که واقعیت مازندران این نیست بلکه این استان از یک جایگاه فرهنگی و دینی بالایی برخوردار است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که این استان به دلیل ظرفیت‌های بالای دینی و فرهنگی که دارد می‌تواند پس از قم و مشهد به عنوان پایلوت فرهنگی کشور باشد، تصریح کرد: اما متأسفانه دشمن برنامه‌های ضد فرهنگی خود را به سمت این منطقه سوق داده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز در این استان با آسیب‌های جدی فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم که به هیچ عنوان با پیشینه تاریخی و دینی مردم این منطقه سازگاری ندارد، تصریح کرد: متأسفانه امروز دشمن در تلاش است فضای فرهنگی و دینی استان ما را به سمت آسیب‌های اجتماعی هدایت کند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هر تمدنی وابسته به فرهنگ آن کشور است، خاطرنشان کرد: ماندگاری تمدن هر جامعه در گرو کارکرد‌های فرهنگی آن است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که تمدن اسلامی قسمت عمده آن نشأت گرفته از همین محافل و مجالس دینی و مذهبی است، تصریح کرد: در همین راستا امروز یک برنامه جامعی برای رشد و گسترش ارزش‌های دینی و فرهنگی در سطح امامزادگان استان داریم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گسترده مردم در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و با بیان این که امروز تلاش اوقاف تغذیه فکری و همچنین پاسخ به ابهامات جوانان با برنامه‌های فرهنگی و معنوی در سطح امامزادگان است، گفت: در همین راستا خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان دینی در سطح این بقاع متبرکه برپا شده است.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود بیش از ۴۸ مدرسه علمیه برادر و خواهر در استان، افزود: مازندران در بحث موقوفات حوزه‌های علمیه در کشور سرآمد است و این نشان دهنده دینداری مردم این استان است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز باید از همه ظرفیت‌های دینی و فرهنگی موجود در جهت تقویت ارزش‌های الهی در جامعه بهره گرفته شود، گفت: در این راستا توجه به رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات