۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۰۸۹۴۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

داعش مولود جدایی قرآن از عترت است

داعش مولود جدایی قرآن از عترت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه داعش مولود جدایی قرآن از عترت است، گفت: سالک الی الله به رحمت و مغفرت خداوند متعال نائل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد حضرت امیر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نکات بسیار مهمی با کمک آیات و روایات در رابطه با امامت و امام بیان شده است.

وی افزود: این مطالب به ایمان، یقین و وابستگی انسان به منابع الهی کمک می کند تا در همه امور به تامین خیر دنیا و آخرت خود بیاندیشد؛ نقشه و طرح زندگی انبیای الهی و ائمه طاهرین(ع) در آیه «إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي» خلاصه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه سالک الی الله به رحمت و مغفرت خداوند متعال نائل می شود، بیان داشت: انسان سالک همیشه در صراط مستقیم قرار دارد و در این مسیر هرگز دچار افراط و تفریط نمی شود.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: انبیای الهی و ائمه طاهرین(ع) به چشمه جوشان علم پروردگار وصل هستند و براساس وحی، عقل، علم و حکمت و الهام سخن می گویند بنابراین کسی حق اعتراض به آن بزرگان را ندارد؛ اعتراض به آن بزرگان ناشی از نبود این واقعیات در وجود انسان است.

وی با اشاره به اینکه مومن نور است، گفت: گاهی حرکت در مسیر صراط با مشکلات همراه است از این رو انسان باید بداند انبیای الهی و ائمه طاهرین(ع) در مواجهه با مشکلات چه برخوردی داشتند تا او نیز همان برخورد را داشته باشد و این طبیعت شیعه بودن و همراهی با آن بزرگان است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: شیعه در طول تاریخ در رفاه و آسایش مکتب تشیع را پیش نبرده بلکه با زندانی شدن، تبعید، محاصره اقتصادی، از دست دادن اموال به وسیله دشمن و در مسیر شهادت این مکتب را پیش برده است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: شهدای کربلا در اوج معرفت بودند به حدی که هرگز به امام حسین(ع) بیان نداشتند چگونه ممکن است 72 نفر در برابر 3 هزار نفر بجنگنند چون آنان می دانستند که کار امام از روی عقل، حکمت، وحی، الهام و آگاهی است؛ انبیای الهی و امامان معصوم نیز در برابر خداوند تسلیم محض بودند برای همین در ابتلائات و مشکلات چون و چرا نمی کردند.

وی با استناد به آیات الهی، گفت: قرآن کریم می فرماید: در تاریخ گذشتگان پند وجود دارد؛ انسان اگر بداند امام کیست؟ لازم است انسان همراهان و کسانی که شخصیت اعتقادی، اخلاقی و رفتاری امام را همراهی نکردند را مورد ارزیابی قرار دهد بعد از این ارزیابی انسان خواهد دانست که واجب بوده خداوند امامان معصوم را برای هدایت و تربیت بشر انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: تنها تربیت شدگان مکتب امام می توانند الهی محض شوند و جدا شدگان از امام دزد، اختلاس گر، خائن، جاسوس، ظالم و فاسق هستند؛ امام معصوم پرداخت کننده است دریافت کننده نیست اوست که به انسان روش و اخلاق پسندیده می پردازد تا به بهشت برود؛ امروز داعش، وهایت، طالبان، حکومت‌های غربی، خلیج و آل سعود است جدای از امام معصوم زندگی می کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات