۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۰۹۵۶۰
امام جمعه بروجرد:

مسائل شرعی در کنار اصول فنی و علمی در کشاورزی رعایت شود

مسائل شرعی در کنار اصول فنی و علمی در کشاورزی رعایت شود
امام جمعه بروجرد بر ضرورت رعایت مسائل شرعی در کشاورزی تأکید کرد و گفت: این مهم در برکت بیشتر به تولید و رونق کشاورزی نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی این شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با تأکید بر ضرورت رعایت مسائل شرعی در کنار رعایت مسائل فنی و علمی، گفت: این مهم موجب برکت در زندگی می شود.

وی عنوان کرد: کمک به دیگران، رعایت حقوق مردم، پرداخت زکات و توجه به فقرا و نیازمندان از جمله مسائل شرعی است که با القای آنها به کشاورزان می ‌توان برکت بیشتری به تولید و رونق کشاورزی بخشید.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: اگر مردم اهل تقوا باشند برکات بیشتری از زمین و آسمان از سوی خدای متعال بر آنها نازل می‌شود.

وی در ادامه به بارندگی امسال اشاره کرد و گفت: این بارندگی ها از برکات الهی بوده و بروز مشکلات ناشی از اعمال ما انسان ها است که اصولی همچون رعایت حریم رودخانه‌ها را رعایت نمی‌کنیم.

حجت الاسلام حسینی بر ضرورت ترویج الگوی کشت متناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه تأکید کرد و گفت: وزارتخانه مرتبط بر ترویج شیوه‌های آبیاری مطلوب نقش بسزایی داشته و باید به این مهم بپردازد.

وی اظهار داشت: باید شیوه های آبیاری بهینه ترویج و فرهنگ سازی شود و از تلف دادن آب جلوگیری شود و با حرکت به سمت توزیع نهال‌های مثمر برکت در کشاورزی را افزایش داد.

امام جمعه بروجرد با تأکید بر ضرورت تقویت بخش کشاورزی عنوان کرد: باید تلاش کرد صادر کننده گندم باشیم و با رونق کشاورزی در زمینه اشتغال زایی نیز نقش آفرین باشیم./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات