۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۰۹۷۵۹
نماینده مجلس:

اجرای قانون از کجا آورده‌ای، بارقه امید را در دل‌ها ایجاد کرد

اجرای قانون از کجا آورده‌ای، بارقه امید را در دل‌ها ایجاد کرد
نماینده دلیجان و محلات در مجلس گفت: اجرای قانون از کجا آورده‌ای، اقدام صحیحی بود و بارقه امید را در دل‌ها ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدام صحیح قوه قضاییه در اجرای قانون از کجا آورده‌ای؟ بارقه امید را در دل‌ها ایجاد کرد، عده‌ای سال‌های سال با غوغاسالاری مانع اجرای این قانون بودند.

وی تصریح کرد: باید روشن شود چگونه یک فرد در انتخابات ریاست جمهوری در کل کشور ده‌ها میلیارد هزینه می‌کند؟ و یا چطور یک نماینده برای تصاحب کرسی مجلس میلیاردی ریخت ‌و پاش می‌کند؟ اینکه رابطه پول‌های کثیف انتخاباتی و واگذاری‌ها به افراد خاص چیست؟ اینها باید مشخص شود.

نماینده دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه قطعا کسانی که به پرخوری از بیت‌المال عادت کرده‌اند با جوسازی و توهین و تخریب بر سر اجرای این قانون مانع ایجاد خواهند کرد، اضافه کرد: امیرالمومنین علی(ع) زمانی که این مهم را ابلاغ کرد با مخالفت‌های جدی آن هم در حلقه خواص مواجه شد! طلحه و زبیر یک نمونه‌اند، نه تنها پیمان شکستند که آنقدر مولا را تخریب کردند که هزاران نفر از اردوگاه علی جدا شده و با این طیف که حالا کینه‌ای شتری از او داشتند، اولین منازعه نظامی را در دوران حاکمیت علوی به راه انداختند.

حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: چه بسیار افرادی که در کشور با امام راحل بدین سبب زاویه پیدا کردند، منافقین سهم خود از سفره انقلاب خواستند و به این سیه رویی افتادند.

وی بیان داشت: چگونه ممکن است کسی علیرغم آنکه از ابتدای انقلاب مسئولیت داشته، ثروت هزار میلیاردی داشته باشد؟ باید با این منفذ مقابله کرد، علاوه بر معلول ریشه‌های فساد باید خشک شود، ای کاش قوه قضاییه به منشاء پول‌های انتخاباتی ورود پیدا کند.

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: قانون شفافیت هزینه‌های انتخاباتی را نوشتیم؛ آقایان نام آشنا مخالفت کردند، آنقدر پیگیر می‌شویم تا به نتیجه برسیم، فساد سیاسی بستر فساد اقتصادی است، تفریحات لاکچری برخی زشت و مشمئزکننده است، ویلاهای شمال و جنوب با پول بیت‌المال! قوه قضاییه به این موارد نیز ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: در واگذاری‌ها عده‌ای خاص همیشه اول صف هستند، چگونه برخی کارخانه‌ها گاه بایک دهم قیمت واگذار شده و حتی کارخانه ۷ هزار میلیاردی گاه فقط با ۷۰ میلیارد فروخته شد که آن را هم ندادند!! وفرد خریدار هم از خجالت آقایان درآمده! بخشی ازپول‌های کثیف انتخاباتی از این کانال است، کارقوه قضاییه دشوار است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس تاکید کرد: دولت و مجلس باید با علت فساد مقابله کنند و قوه قضاییه با پدیده فساد، اما آیا این مجلس که اکثریت آن وکیل الدوله هستند چنین توانی دارد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات