۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۱۰۰۸۷
کوچکی نژاد در گفت‌وگو با رسا:

دیپلماسی اقتدار رهبر انقلاب سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد

دیپلماسی اقتدار رهبر انقلاب سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد
نماینده مجلس مواضع اخیر رهبر انقلاب را مبتنی بر قاطعیت منطق مقاومت و دیپلماسی اقتدار دانست و گفت: مسؤولان دیپلماسی اقتدار رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن، گفت: کشور ژاپن بیش از 100 سال است که با ایران مناسبات اقتصادی دارد.

وی افزود: نخست وزیر ژاپن نیز براساس همین پیشینه در ایران حضور پیدا کرد و با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار داشت تا از این طریق دیدگاه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را به معظم له ابلاغ کند.

کوچکی نژاد با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطاب به  آقای شینزوآبه فرمودند ما با ژاپن هیچ مشکلی نداریم اما به شما می گویم «ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی دانم»؛ این کلام رهبری بیانگر اوج دیپلماسی اقتدار و منطق مقاومت است.

عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ایشان در ادامه فرمایشات خویش با یادآوری بدعهدی آمریکا به نخست وزیر ژاپن می فرمایند آمریکا بدعهد است و نمی توان به او اعتماد کرد از این رو مذاکره با آمریکا غیر ممکن است.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند آمریکا به سبب بدعهدی که دارد قابل مذاکره نیست و اروپاییان نیز قابل اعتماد نیستند چرا که آنان بدون رضایت آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر به گرفتن هیچ تصمیمی نبوده و عملا این موضوع را در این 3 سال با معطل گذاشتن برجام به اثبات رساندند.

کوچکی نژاد اقتدار انقلاب اسلامی را مدیون رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و حمایت جانانه ملت همیشه در صحنه دانست و گفت: ملت ایران در طول این 40 سال همواره مدافع موازین انقلاب اسلامی بوده و هستند و این را عملا در راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن به نمایش می گذارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در سایه همین اقتدار است که جمهوری اسلامی ایران می تواند با دنیا وارد مذاکره شود و از حق خود دفاع کند زیرا می داند در ذلیل بودن نمی تواند حق خود را طلب کند.

وی افزود: بنابراین تا زمانی که آمریکایی ها بر اساس خوی استکباری خود عمل کنند اصلا جایی برای مذاکره باقی نمی ماند آمریکایی ها باید منطقه را ترک کرده و به به کشور خودشان بازگردند.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه مسؤولان سیاسی کشور و وزیر امور خارجه باید در دنیا بر اساس همان دیپلماسی مقتدرانه رهبری صحبت کنند، ادامه داد: ملت ایران هرگونه ضعف در برابر دشمن را نمی بخشند بنابراین اگر افراد از این نوع دیپلماسی بخواهند استفاده کنند از سیاست جمهوری اسلامی ایران تخطی کردند. زمانی که رهبر معظم انقلاب مقتدرانه سخن می گویند مسؤولان نیز باید با همین روش در دنیا سخن بگویند./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
استادخان
Iran, Islamic Republic of
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
این چه تیتریه زدید آخه. کاش یکبار میخونید. واقعا که
1
0