۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۱۳۹
سخنگوی هیأت رییسه مجلس:

دولت گزارش کاری یک ساله خود را در مردادماه به مجلس ارائه دهد

دولت گزارش کاری یک ساله خود را در مردادماه به مجلس ارائه دهد
سخنگوی هیأت رییسه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران از لزوم ارائه گزارش دولت به مجلس شورای اسلامی در مردادماه سخن گفت.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، اسدالله عباسی سخنگوی جدید هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه ۲۷ خرداد سال ۹۸ با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: روز گذشته اعضای جدید هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با هم جلسه داشتند که خروجی این جلسه منجر به این شد که وکلای ملت ماده ۲۳۵ آئین نامه داخلی پارلمان را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: این آئین نامه تصریح می‌کند که رییس دولت و اعضای کابینه موظف هستند گزارش عملکرد سال کاری خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

عباسی تأکید کرد: به دلیل اینکه برای این موضوع سازوکار مشخصی تعیین نشده بود، قرار شد که دبیرخانه‌ای در هیأت رییسه پارلمان مسؤول رسیدگی به این کار شود.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های جاری در بخش‌های مختلف پارلمان، بیان داشت: در هفته‌های گذشته جلساتی در خصوص صنعت و مسکن برگزار شد و در روز‌های جاری نیز جلساتی در خصوص وضعیت کشاورزی و تولیدات و نحوه توزیع محصولات و قیمت گذاری آن برگزار خواهد شد که نتیجه آن به هیأت رییسه مجلس ارائه می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین بند ۸ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس قرار است بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این ماده مربوط به آن است که اشخاصی که به دنبال این هستند که خارج از دستور گزارش‌هایی درباره وظایفشان در صحن بیان کنند، این امکان برایشان فراهم شود همچنین ماده ۳۶ آئین نامه داخلی و تبصره آن در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه به تصویب رسید.

وی بیان داشت: رؤسای دو قوه دیگر می‌توانند در صورت نیاز به ارائه گزارش در صحن پارلمان، درخواست خود را به مجلس ارائه دهند.

عباسی افزود: در حال حاضر رئیس قوه مقننه بر اساس اختیارات خود در برخی روز‌های هفته و خارج از دستور مطالبی را بیان می‌کند که بر اساس ماده مصوب روسای مجریه و قضاییه نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.

سخنگوی هیأت رییسه پارلمان ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، وظیفه مجلس این است که اهرم‌های نظارتی خود را تقویت کند و بر قیمت گذاری و کیفیت تولید کالا‌ها نظارت بیشتری داشته باشد، در جلسه روز گذشته درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار به منظور توزیع کالا‌های اساسی مباحثی مطرح شد.

وی با اشاره به جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌ها، گفت: با توجه به اینکه دوشنبه‌ها مجلس در صبح و عصر جلسه دارد، از این به بعد کمیسیون‌های تخصصی یکشنبه و سه‌شنبه‌ها تشکیل می‌دهد که این جلسات کاملا رسمی هستند و کمیسیون موظف است آن را برگزار کند.

عباسی تاکید کرد: به دلیل اینکه جلسات روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با جلسه هیأت دولت تداخل دارد، تصمیم بر این شد که جلسات سوال از وزرا در روز‌های سه‌شنبه منعقد شود.

عباسی در پایان گفت: مقرر شده مباحثی همچون وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و فضای مجازی در دستورکار مجلس شورای اسلامی نیز قرار بگیرد. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات