۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۲۵۷
مدیر کل حج و زیارت خوزستان خبر داد؛

اعزام بیش از ۴ هزار زائر خوزستانی در غالب ۲۹ کاروان

اعزام بیش از ۴ هزار زائر خوزستانی در غالب ۲۹ کاروان
حویزاوی با بیان اینکه کاروان‌های زائران استان تکمیل شدند، گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ رائر خوزستانی در غالب ۲۹ کاروان از اهواز به مدینه اعزام می‌شوند.
ناصر حویزاوی، مدیر کل حج و زیارت خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه اعزام حجاج خوزستانی در غالب ۲۹ کاروان به خانه خدا از ۱۷ تیرماه آغاز می‌شود، عنوان داشت: ۴ هزار و ۲۰۰ رائر خوزستانی از اهواز به مدینه در غالب مدینه اول اعزام می‌شوند که ۳۹ تا ۴۰ روز در سرزمین وحی سکونت خواهند داشت.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه ۴۸ درصدر زائران را مردان و ۵۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: ۴ مجموعه به حجاج خوزستانی، خدمت رسانی می‌کند که در این میان ۳ مجموعه در مکه و یک مجموعه در مدینه مستقر می‌شوند و در این باره همه هماهنگی لازم صورت گرفته است.

این مقام مسؤول ادامه داد: هم اکنون خدمات پزشکی، ارسال ویزا، جامدان، آموزش‌ها و همایش‌های مرتبط با زائران برگزار شد و یکشنبه (۲۶ خردادماه) با مدیران و کارگزاران استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد با حضور معاون وزیر ارشاد جلسه هماهنگی در اهواز برگزار شد.

حویزاوی با بیان اینکه حاجیان اعزامی تا تاریخ ۱۵ اسفندماه سال ۸۵ اعلام شدند، تصریح کرد: ظرفیت یک نفر خالی را نداریم و به عبارتی کاروان‌های استان تکمیل ظرفیت شدند از سوی دیگر تراکم جمعیتی حجاج بیشتر از اهواز، دزفول، ماهشهر و آبادان است که در این میان ۶۰ درصد زائران شهرستانی و ۴۰ درصد اهوازی هستند.

وی با اشاره به اینکه زائران در اقدامی خداپسندانه به یاری سیل زدگان شتافتند، عنوان داشت: هدایای جمع آوری شده کارگزاران و حجاج سال ۹۸ را روز گذشته در میان دانش آموزان منطقه کارون توزیع کردیم./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات