۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۱۰۳۰۶
حجت الاسلام الهی راد خبرداد؛

ثبت نام 12 هزار دانشجو برای شرکت در بیست و چهارمین دوره طرح ولایت + فیلم

ثبت نام 12 هزار دانشجو برای شرکت در بیست و چهارمین دوره طرح ولایت + فیلم
مسؤول اجرایی طرح ولایت از ثبت نام 12 هزار دانشجو برای شرکت در بیست و چهارمین دوره این طرح و پذیرش 4500 نفر از این میزان برای دوره تابستانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سالانه اساتید طرح ولایت از سوی مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) عصر امروز در سالن همایش های این مؤسسه آموزشی و پژوهشی برگزار شد.

حجت الاسلام صفدر الهی راد عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و رییس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین در این مراسم با بیان این که شکر تلاش برای طرح هایی از جمله طرح ولایت امکان پذیر نیست، گفت: طرح ولایت از جمله تکالیفی بود که روی زمین مانده بود و به حمدالله نزدیک به 24 سال است که کار خود را پیش می‌ برد.

وی افزود: در شرایطی که به لحاظ فکری این ضعف جدی در بدنه مردم به ویژه جوانان وجود دارد و از طرف دیگر هجمه عظیمی که دشمنان از داخل و خارج به تفکر اسلامی به ویژه نسبت به مبانی وارد کرده اند به وجود سربازانی مخلص نیاز داریم که بتوانند مسیر پرافتخار اسلام را ادامه بدهند.

رییس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) طرح ولایت را از جمله طرح های اصیل و ماندگار در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: این برنامه از جهت ویژگی هایی که دارد در جهان اسلام بی نظیر است گرچه جهان کفر و غرب این برنامه هایی را به صورت مفصل دنبال می‌ کنند ولی در کشورهای اسلامی از جمله کشور خودمان برنامه ای که هم تفکر بنیادین باشد و هم نظامند و هم مستحکم باشد که سه ویژگی طرح ولایت به حساب می‌ آید وجود نداشت.

وی اضافه کرد: ویژگی دیگر این طرح که به عنوان یک طرح فرهنگی تمیز به حساب می‌ آید عقبه فکری آن است ،چراکه در رأس این کار بزرگ اسلام شناسی مسلم، فقیهی مبرز و سیاست مداری آگاه به زمان یعنی آیت الله مصباح یزدی قرار دارد که ایشان نه تنها در حدوث بلکه در بقاء این کار هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ مدیریت ها و سیاست های کلان اجرایی نظارت جدی دارند که خیلی مهم است.

حجت الاسلام الهی راد با بیان این که کارهای فرهنگی همیشه تحت نظارت انسان های بزرگ به نتیجه می‌ رسد، گفت: طرح ولایت در افق تمدن اسلامی در طول 24 سال آثار گرانسنگی را به جای گذاشته است و رویش های حداکثری را دیده ایم و حمایت های رهبر معظم انقلاب نیز از این طرح بی نظیر بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: آیت الله مصباح یزدی بهترین راه را برای فهم اسلام طرح ولایت دانسته و آن را سرمایه عمر طلبگی خودشان عنوان کرده اند، چراکه مهمترین ویژگی این کار نسبت به کارهای دیگر بنیان سازی آن است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که تربیت یافتگان غرب و شرق فعال هستند و به حوزه علمیه هم رسیده اند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آثار و برکات تربیتی این طرح بسیار ارزشمند است»؛ چراکه در این طرح سربازانی برای ولایت و انقلاب اسلامی و حرکت های اسلامی تربیت می‌ شوند؛ همچنین ایشان بعد از دو دهه از برگزاری دوره های طرح ولایت پاسخ عمیقی به برخی از مدعیان انقلاب اسلامی دادند که می‌ گفتند این بحث ها مربوط به دهه هفتاد است و الان ضرورتی ندارد.

وی اضافه کرد: ایشان چند وقت پیش بود که فرمودند: طرح ولایت فرصت بزرگی برای نظام بوده، هست و خواهد بود نه این که فقط برای ایام دوم خرداد باشد.

حجت الاسلام الهی راد تصریح کرد: برخی از مجریان سازمان ها و نهادها نسبت به محتوای طرح ولایت نظراتی را مطرح کردند و بارها نیز خدمت آیت الله مصباح یزدی مطرح شد که ایشان موافقت نمی کردند که محورهای دیگری به این طرح اضافه شود.

وی یادآور شد: در ابلاغیه جدید رهبر معظم انقلاب در مورد کمیت برگزاری دوره های طرح ولایت مطرح شده است که سالانه مؤسسه امام خمینی(ره) ظرفیت حداکثری خود را اعلام می‌ کند و سازمان بسیج دانشجویی متعهد گردد نسبت به ظرفیت اعلام شده فعالیت کند؛ امسال ظرفیت مؤسسه عدد 4500 نفر برای تابستان 98 اعلام شده است.

رییس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بند دوم در مورد کیفیت بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسؤول محتوایی طرح ولایت تماما مؤسسه امام خمینی(ره) است و از هرگونه مداخله دیگران جلوگیری به عمل آید به همین جهت مسؤولیت سنگینی ایجاد شد و تکالیفی ایجاد شد.

وی در ادامه یادآور شد: تا به حال بسیج دانشجویان دارای پرونده بسیجی را جذب می‌ کرد ولی سازمان بسیج دانشجویی امسال تصمیم گرفت که دانشجویان اعم از بسیجی بودن یا نبودن یا عضو تشکل بودن یا نبودن را جذب کند از این رو همه دانشجویان می‌ توانستند در سامانه طرح ولایت ثبت نام کنند.

حجت الاسلام الهی راد در پایان از ثبت نام حدود 12 هزار نفر دانشجو برای شرکت در طرح ولایت در مشهد مقدس خبرداد و گفت: از این میزان فعلا ما ظرفیت جذب بیش از 4500 نفر را نداریم که امیدواریم این ظرفیت در سال های آینده اضافه شود./1330/ج

تعداد بازدید : 10
ارسال نظرات