۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۱۰۴۱۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

بهشت برکسی که حضرت عبدالعظیم را زیارت کند واجب می شود

بهشت برکسی که حضرت عبدالعظیم را زیارت کند واجب می شود
استاد جوزه علمیه با بیان اینکه اگر کسی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) زیارت کند بهشت بر او واجب می شود، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مجتهد و فقیه عظیم الشان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، در مراسمی که به مناسبت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مصلی بزرگ این آستان منور برگزار شد، گفت: نسب حضرت عبدالعظیم(ع) با چهار نسل به امام حسن مجتبی(ع) می رسد.

وی با بیان اینکه ایشان در دوران عمر مبارکشان مدام در مسیر ائمه اطهار(ع) گام برداشتند، ادامه داد: ممتازترین شاخصه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) این بود که ایشان به صورت خاص مورد تأیید امام معصوم بودند، ویژگی که کمتر امامزاده‌ای از آن بهره‌مند است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به جایگاه معنوی و رتبه علمی ایشان، ابراز کرد: طبق صریح روایات: کسی که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود؛ بنابراین مردم تهرانی نباید از زیارت ایشان غفلت کرده و از برکات وجودی حضرت بی نصیب بمانند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دیگر ویژگی این محدث والامقام، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دین و باور اعتقادی خویش را به محضر امام معصوم عرضه کردند، ما نیز با تمسک به سیره این امامزاده واجب التعظیم باید دین خودمان را خدمت بزرگان ارائه دهیم تا مطمئن باشیم در مسیر حق قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از صحابه خاص اهل بیت(ع) به شمار می رفتند، عنوان کرد: ایشان پنج امام معصوم را درک کردند و از سه تن بیش از 120 حدیث روایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مجتهد و فقیه عظیم الشان بودند، گفت: ایشان از سوی امام هادی(ع) مامور بودند تا به سوالات معرفتی و دینی مردم پاسخ دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت حمزه مردی شجاع و اهل رشادت بودند، ابراز کرد: جنگ احد سراسر درس و عبرت است با کمی تامل و مطالعه می توان فهمید چگونه دنیا پرستی می تواند سپاه اسلام را به ورطه شکست بشکاند در حالی که اگر سربازان تنگه احد را رها نمی کردند چنین نمی شد.

وی در پایان با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند: شیعیان علی در قیامت با عمویم حمزه محشور می شوند، خاطرنشان کرد: در جای دیگر حضرت می فرمایند: اگر کسی در مدینه به زیارت من بیاید اما عمویم حمزه را زیارت نکند در حق من جفا کرده است؛ حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) دارای جایگاه رفیعی نزد خداوند است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات