۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۱۰۵۵۸
حجت الاسلام برادران:

تبلیغ و تحصیل در حوزه علمیه خواهران تکلیف است + فیلم

تبلیغ و تحصیل در حوزه علمیه خواهران تکلیف است + فیلم
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تبلیغ و تحصیل در حوزه علمیه خواهران اشتغال نیست و تکلیف است، گفت: طلاب با کسب مهارت تبلیغ از اسلام دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا برادران استاد حوزه علمیه، عصر امروز در اولین نشست تخصصی فرهنگی و بصیرتی دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران استان تهران که درحسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: اسلام روی خوشی به اشتغال زنان نشان نمی دهد چرا که مهمترین رسالت زن تربیت فرزند است اما تبلیغ و تحصیل در حوزه علمیه خواهران اشتغال نیست و تکلیف است.

وی با اشاره به اینکه فرصت برای تبلیغ بسیار فراوان است، عنوان کرد: در استان تهران امروز بیش از 25 هزار مهد در حال فعالیت است، حال این سوال مطرح می شود که امروز چند بانوی طلبه توانمندی دارند که در این مراکز حضور پیدا کنند؟

حجت الاسلام برادران کوتاهی در کسب بصیرت انقلابی را یکی از ضعف های بزرگ دانست و اظهار داشت: کسی نباید برای حفظ محبوبیت از امر تبلیغ باز بماند، امروز فرصت تبلیغ به برکت خون شهدا برای طلاب فراهم است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در حال حاضر در حوزه های علمیه در راستای امر تبلیغ فرصتهایی ایجاد و برنامه ریزی هایی طراحی شده که باید به آن توجه داشت؛ برای مثال یکی از آن برنامه ها فراگیری و آشنایی با تفسیر 15 جزء قرآن کریم در سطح دو و 15 جزء دیگر در سطح سه است.

وی افزود: اگر ما بخواهیم ظاهر قرآن را درک کنیم حداقل باید یک دوره تفسیر را خوانده باشیم.

حجت الاسلام برادران با بیان اینکه آموزش های تبلیغی ویژگی ها و شاخصه هایی دارد که مهمترین آن به بعد اجرا، محتوا، و مهارت تبلیغ برمی گردد، گفت: آموزش های تبلیغی در بعد مهارت و دانشی نباید بدون تمرین انجام شود، مبلغ باید مهارت ارتباط گیری با مخاطب را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مبلغ برای تسلط به امر تبلیغ باید وقت زیادی صرف تمرین کند، ابراز کرد: کسانی که در عرصه تبلیغ زمان فراوانی برای کسب مهارت می گذارند موفق تر هستند.

وی ادامه داد: همچنین در امر تبلیغ، مبلغ باید به علوم مختلف مانند استفاده از ضرب المثل، بهره گیری از مثال های روز جامعه، آشنایی با ادبیات، زبان شناسی، اصطلاحات و مفاهیم روز آشنا باشد و این آشنا شدن نیازمند به تمرین است.

حجت الاسلام والمسلمین برادران اضافه کرد: از تمرین مهمتر آموزش های روشی و مهارتی بخصوص در سن خاص است؛ طلبه باید از همان ورود به حوزه علمیه از امر تبلیغ غفلت نکند و آموزش های تبلیغی را به صورت قطره ای فرا بگیرد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: امروز متاسفانه زیبایی در جامعه اصالت پیدا کرده و نسبت به شایستگی بی تفاوتی دیده می شود بنابراین در امر تبلیغی با ایجاد خلاقیت نباید از بیان شایستگی ها غفلت شود.

وی با استناد به کلام امام راحل، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند: مصرف شهریه و امکانات حوزه حرام است مگر برای کسانی که تجهیز شوند تا از اسلام دفاع کنند./814/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 13
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات