۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۱۰۷۶۲
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

نشاط و تحرک پژوهشی در مدارس اولویت اصلی معاونت پژوهش است

نشاط و تحرک پژوهشی در مدارس اولویت اصلی معاونت پژوهش است
عاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به تدوین طرح یکساله پژوهشی برای حوزه علمیه استان، گفت: ایجاد نشاط و تحرک پژوهشی هدف اصلی ما در تدوین این طرح است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح تابستانه مدرسه علمیه مسجد جامع نکا به اهمیت و قدمت پژوهش در حوزه اشاره کرد و گفت: تحقیق و پژوهش در حوزه دارای یک تاریخ کهن و ماندگاری است که آثار ارزشمندی از آن بر جای مانده است.
 
وی با بیان این که متأسفانه در مقطعی شاهد رکود فعالیت‌های پژوهشی در سطح حوزه بودیم، افزود:، اما در سال‌های گذشته به ویژه در مدیریت جدید یک رونق و تحرک مناسبی در حوزه پژوهشی ایجاد شده است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت بعد پژوهش در مدارس علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: آموزش ما در سطح حوزه‌های علمیه باید پژوهش محور شود تا اثر خود را در تربیت و پرورش طلاب مستعد و نخبه بگذارد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که پژوهش جزء مهمی از فعالیت‌های علمی در حوزه است، افزود: یکی از سیاست حال حاضر حوزه تربیت طلابی پژوهشگر و نخبه است که این هدف مهم با کار زیربنایی در پژوهش محقق می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رویکرد جدید حوزه توجه و تقویت برنامه‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه است، بیان داشت: در همین راستا یک برنامه جامع یک ساله پژوهشی برای مدارس علمیه استان تدوین و از سال تحصیلی جدید اجرایی خواهد شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که نگاه ما در این برنامه یکساله پژوهشی، ایجاد یک تحرک مناسب در فعالیت‌های پژوهشی مدارس علمیه است، خاطرنشان کرد: حوزه برای اثرگذاری در عرصه‌های مختلف بی تردید نیازمند رشد و تقویت فرهنگ پژوهش در میان طلاب است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از تقویت نشست‌های علمی در سطح مدارس علمیه خبر داد و تصریح کرد: این نشست‌ها فرصت مناسبی برای رونق و تحرک فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از اقدامات معاونت پژوهش حوزه علمیه استان شناسایی طلاب پژوهشگر در سطح مدارس است، خاطرنشان کرد: از توان پژوهشی این طلاب پس از شناسایی و ساماندهی می‌توان در عرصه‌های مختلف بهره گرفت./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات