۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۱۱۰۲۴
سیاستمدار کویتی:

کویت تحت فشار عربستان یک اشتباه تاریخی مرتکب شد

کویت تحت فشار عربستان یک اشتباه تاریخی مرتکب شد
سیاستمدار برجسته کویتی و عضو سابق مجلس الأمه (پارلمان) این کشور فاش کرد که کویت در طول تاریخ یک بار تحت فشار عربستان سعودی، مرتکب اشتباه شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «ناصر الدویله» با اشاره به فشارهای شدید عربستان سعودی بر کویت، گفت که این کشور تحت فشارهای مذکور مرتکب اشتباه شد و «کودتا» علیه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور منتخب مصر را محکوم نکرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «کویت در طول تاریخ تنها یکبار مرتکب اشتباه شد و آن هم تحت فشار غیرطبیعی عربستان سعودی در شب کودتا علیه مرسی بود، که (در نهایت) تحت این فشار شدید و تهدید (سعودی‌ها) علیه آینده روابط کویت و عربستان، دولت کویت بیانیه‌ای صادر و از محکوم کردن کودتا صرف‌نظر کرد».

«محمد مرسی عیسی العیاط» رئیس‌جمهور سابق مصر و مشهور به محمد مُرسی دوشنبه گذشته هنگام جلسه محاکمه‌اش فوت کرد.

وی در سال ۲۰۱۲ در نخستین انتخابات پس از سرنگونی رژیم «حسنی مبارک» به عنوان رئیس‌جمهور مصر انتخاب شد اما یک سال پس از آن توسط ارتش این کشور به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت مصر از قدرت برکنار و به زندان افکنده شد تا اینکه هفته گذشته در جلسه دادگاه درگذشت.

دادستانی کل مصر علت مرگ مرسی را سکته قلبی اعلام کرده اما سازمان‌های بین‌المللی از جمله دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل خواهان اجرای تحقیقات درباره علت واقعی مرگ او شده‌اند.  

این سیاستمدار کویتی همچنین «صباح الجابر الاحمد الصباح» امیر کویت را «پدر دیپلماسی اصیل کویت» خواند و افزود که «کویت حاضر است در عرض یک هفته بحران در خلیج (فارس) خواه در یمن و ایران را حل کند و کافی است که پرونده‌های پیچیده را به آن محول کرده و به درایت آن اعتماد شود»./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات