۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۱۱۳۴۵
امام جمعه موقت شهرکرد:

مبارزه با فساد مهمترین رسالت قوه قضاییه است

مبارزه با فساد مهمترین رسالت قوه قضاییه است
امام جمعه موقت شهرکرد مبارزه با فساد را مهمترین رسالت دستگاه قضا دانست و گفت: قوه قضاییه باید با اقتدار در مقابل مفسدین بایستد تا چرخ‌های انقلاب در مسیر خود قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام امیرقلی جعفری، امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، حرکت در مسیر اهل بیت (ع) را از مهمترین ضرورت‌های امروز جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: علم امام صادق (ع) تنها منتهی به فقه نمی‌شود بلکه در همه زمینه‌ها فراگیر است تا جایی که همه مسلمانان وامدار این امام همام هستند.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی امام صادق (ع) یک دوره کامل خداشناسی است، افزود: حرکت در مسیر سبک زندگی امام صادق (ع) یعنی ما باید در همه علوم حتی اقتصادی و سیاسی دینی شویم که متأسفانه این مهم تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به هفته قوه قضاییه، مبارزه با فساد را مهمترین رسالت این مجموعه بیان کرد و ادامه داد: قوه قضاییه باید با اقتدار در مقابل مفسدین بایستد تا چرخ‌های انقلاب در مسیر خود قرار گیرد.

وی همچنین به تدفین شهدای گمنام در این استان همزمان یا سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره و تصریح کرد: حضور در این مراسم نورانی یک وظیفه همگانی است؛ به یقین هر کس در این جغرافیا زندگی می‌کند مدیون شهدا است.

امام جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر اینکه همه مردم ایران در برابر خون شهدا مسؤول هستند، ابراز کرد: باید پاسدار خون شهدا باشیم و نگذاریم این خون هدر رود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب استان مشکلات بسیاری داریم، بیان کرد: از مسؤولان قوه قضائیه تقاضا داریم این مطالب را بشنوند اگر درست است اجرایی کنند و اگر اشتباه است، گوینده را مواخذه کنند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در رابطه با موارد غیر قانونی در حوزه آب استان، تصریح کرد: محیط زیست حق همه مردم و همه نسل‌ها است و ما اجازه دخالت و ویران کردن این محیط را نداریم، اما متأسفانه دخالت‌های زیاد، محیط زیست را ویران و آبادانی‌ها را به کویر تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در هر استانی اگر قرار است جا به جایی صورت گیرد باید مجوز استانی داشته باشیم، گفت: حال سؤال این است که مجوز تونل گلاب، تونل بهشت آباد و کوهرنگ کجاست؟ با احداث این تونل‌ها این شهرستان‌ها را کویر کرده ایم.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه تصرف ظالمانه محیط زیست جرم انگاری شود، اظهار کرد: قانون شکنی و قانون گریزی در کشور جرم است همچنین تمکین نکردن در قوانین کشور اسلامی علاوه بر جرم گناه نیز است. اما چه کسی باید با این قانون شکنی‌ها مقابله کند؟ تونل گلاب غیرقانونی است و حتی نهاد‌های رسمی کشور این غیرقانونی بودن را تأیید کرده اند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه حفر تونل بهشت آباد به عمق ۳۰۰ متر و عرض حداکثر دو هزار متر از زیر چهار شهرستان استان می‌گذرد که این مناطق را با خاک یکسان می‌کند، تصریح کرد: تونل کوهرنگ ۲۳ سال پیش احداث شده است و هنگام احداث چند تعهد به مردم این شهرستان‌ها دادند، اما به ۸۹ درصد این تعهدات هم عمل نکردند و در عوض کنار تونل ویلا نیز ساخته شد. قاضی دستور تخریب این ویلا‌ها را صادر کرد، اما بر این حکم اعتراض شد و جلوی تخریب ویلا‌ها از طریق مقامات بالا گرفته شد.

وی با بیان اینکه اگر قانون گریزی در کشور باب شود سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، گفت: مردم مظلوم کوهرنگ اجازه برداشت نیم لیتر آب برای کشاورزی و دامپروری ندارند و این درصورتی است که آب شهرستان‌های ما برای آبیاری چمن‌ها و صیفی جات استفاده می‌شود.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه طرح «بن-بروجن» برای تأمین آب حدود نیمی از مردم استان مصوب شد که متأسفانه حدود یک سال و اندی است که ادامه اجرای این طرح تعطیل شده است، افزود: طبق لایحه مجلس شورای اسلامی اداره تمام تأسیسات آب باید به استان تحویل و اداره تونل‌ها باید به مسؤولان استانی داده شود.

وی بیان کرد: با وجود بارش‌های اخیر سد زاینده رود باید پر از آب باشد، اما از اسفندماه سال گذشته تا کنون ۸۰۰ میلیون آب رهاسازی شده است این در حالی است روستا‌های استان با تانکر آب رسانی می‌شوند./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات