۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۱۱۵۱۴
امام جمعه بغداد:

هدف از معامله قرن، واگذاری کلید قدرت در منطقه به رژیم صهیونیستی است

هدف از معامله قرن، واگذاری کلید قدرت در منطقه به رژیم صهیونیستی است
امام جمعه بغداد با اشاره به اینکه برخی کشورهای عربی با پول خود می خواهند فلسطن را بفروشند، افزود: هدف از معامله قرن، واگذاری کلید قدرت در منطقه به رژیم صهیونیستی است.

به گزارش بین الملل خبرگزای رسا، آیت الله سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد بیان داشت: منطقه این روزها آبستن مسائل سیاسی است که برای فهم  آن نیازمند هوشیاری و فهم دقیقی درباره چارچوب آنها هستیم. یکی از این مسائل، نشست اققتصادی منامه است که با هدف فروش فلسطین به ازای «هیچ» و واگذاری کلید قدرت در منطقه به رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

امام جمعه بغداد در ادامه خاطر نشان ساخت: از همه عجیب‌تر این است که روس ها و چینی ها در نشست منامه به خاطر مشارکت نکردن فلسطینیان در این نشست، مشارکت نکردند ولی می بینیم که برخی از کشورهای عربی مانند بحرین و عربستان با پول خودشان می خواهند طی مشارکت در نشست یاد شده، فلسطن را بفروشند!

آیت الله موسوی ادامه داد: موضع کشورهای عربی در برابر مسأله فلسطین، موضعی ضعیف است؛ زیرا آنها تنها می توانند علیه فقیرانی مانند یمنی ها جنگ کنند و نسل کشی راه بیندازند همانگونه که در سوریه نیز شاهد این نسل کشی و ویرانی شهرهای ان نیز بودیم.

وی با اشاره به توطئه برخی کشورهای عری علیه عراق گفت: برخی کشورهای منطقه می خواهند این فرهنگ را در جامعه عراق نهادینه کنند که مسائلی که منطقه شاهد آن است، ربطی به ملت این کشور ندارد و اساسا باید از این مسائل دور شوند.

آیة الله موسوی افزود: این یک تفکر غلط است؛ زیرا طبق روایات اهل بیت علیهم السلام، هر مسأله ای که در امت اسلامی رخ دهد، به مسائل دیگر مرتبط  است و همه مسائل آن مانند دانه های یک تسبیح به هم ربط دارد و این دقیقا عین تعبیری است که در روایات اسلامی به آن اشاره شده است.

خطیب جمعه بغداد ادامه داد: آمریکا می خواهد با جدا کردن امت هایی مانند عراق از مسائل منطقه دیگر کشورها را به کشورهایی سرسپرده تبدیل کند که به اراده رژیم هایی مانند آل سعود حرکت کنند./983/ب

ارسال نظرات