۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۱۱۶۴۹
صدر الحسینی:

جنایات تروریستی در جهان توسط آمریکا با شعار حقوق بشر صورت می گیرد + فیلم

جنایات تروریستی در جهان توسط آمریکا با شعار حقوق بشر صورت می گیرد + فیلم
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بسیاری از جنایات در جهان توسط آمریکا و فروشندگان تسلیحات نظامی با شعار حقوق بشر صورت می پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدرضا صدر الحسینی تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل غرب آسیا، امروز در همایش آمریکا و جنایت های قرن به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی که به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: بعد از ورود آمریکایی ها به کشور عراق جنایاتی را انجام داد که کمتر چهره واقعی آمریکا رسانه ای شده بود.

وی شیوه برخورد آمریکا با مردم عراق را بسیار متفاوت دانست و ادامه داد: آمریکا تصور می کرد با نابودی صدام می تواند دولت خود را روی کار بیاورد و نفت عراق را در اختیار بگیرد.

صدرالحسینی بیان داشت: برای اولین بار رسانه ها توانستند جنایات آمریکا در عراق را به سمع و نظر مردم جهان برسانند؛ آنجایی که سربازان آمریکایی با لگد درب منازل عراقی ها را باز می کردند و شکنجه های مردان مبارز عراقی به وسیله سگان وحشی اولین تصاویری بود که مردم عراق توانستند جنایات آمریکا را به جهان مخابره کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ابراز کرد: در تمام این ایام اقداماتی که آمریکایی ها در عراق انجام می دادند به اسم حقوق بشر و با شعار دموکراسی بود بنابراین جنایات به تصویر کشیده آمریکا در عراق چهره واقعی او را رسوا کرد و تنفر جهانی را برای آمریکا به ارمغان آورد.

وی افزود: هنوز موضوع جنایات آمریکا در عراق تمام نشده بود که موضوع سوریه آغاز شد جریان تروریستی تکفیری داعش با سر بریدن و قتل عام مردم بی دفاع همراه بود با آغاز این جنایت هنوز معلوم نبود کدام سرویس ها از گروه های تکفیری حمایت می کنند اما با گذشت دوماه از اقدامات تروریستی داعش مشخص شد که قدرتهای بزرگ در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این جنایتکاران حمایت می کنند.

صدرالحسینی اقدامات تروریستی داعش را در پرونده تروریست های جهان بسیار خشن و ظالمانه دانست و گفت: جنایاتی که داعش انجام داد در هیچ پرونده تروریستی ثبت نشده بود و ادامه اقدامات تروریستی جنایتکارانه آمریکا امروز در یمن در حال رقم خوردن است.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: تا به امروز جنایات فراوانی در یمن صورت گرفته به حدی که بسیاری از کودکان و زنان یمنی دچار آسیب ها جدی شدند. امروز با توجه به جنایاتی که در یمن صورت می پذیرد ما شاهد سکوت مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر هستیم.

وی فروش سلاح و تامین بخش قابل توجه اقتصاد آمریکا را مهمترین عامل طولانی شدن جنگ یمن دانست و گفت: مجموعه هایی که اجازه پایان جنگ در یمن را نمی دهند آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هستند.

صدرالحسینی مقاومت را مهمترین عامل بازدارنده در برابر جنایات آمریکا بیان کرد و گفت: یمن به فاز جدیدی رسیده است، فاز دفاعی یمن امروز به فاز تهاجمی تبدیل شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: هر جنایتی که در جهان صورت می گیرد آمریکا و فروشندگان تسلیحات نظامی در آن نقش دارند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات