۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۱۱۹۸۵
حجت الاسلام صادقی خبر داد؛

بهره گیری از توان طلاب جوان در برنامه های تبلیغی

بهره گیری از توان طلاب جوان در برنامه های تبلیغی
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل بالای طلاب جوان در برنامه های فرهنگی و تبلیغی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان در ساری، تبلیغ را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه و روحانیت در طول تاریخ دانست و گفت: هدف نهایی طلاب از تحصیل در حوزه تبلیغ دین و معارف الهی در جامعه است.
 
وی با بیان این که طلاب مدارس علمیه ظرفیت بسیار ارزشمندی برای تبلیغ در جامعه هستند، افزود: با توجه به کمبود‌هایی که در سطح مبلغان دینی داریم، بهره گیری از توان و ظرفیت طلاب جوان حوزه جزء برنامه‌های اصلی معاونت تبلیغ است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که شرایط خاص منطقه از لحاظ جفرافیایی ضرورت تقویت برنامه‌های تبلیغی را بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر یک برنامه مدون و جامعی برای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مناطق آسیب پذیر استان وجود ندارد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها راه جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تقویت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مناطق خاص است، تصریح کرد: در همین راستا حوزه علمیه به عنوان مهم‌ترین پایگاه ترویج دین و ارزش‌های معنوی در جامعه، نقش و رسالت بسیار مهمی در تقویت این گونه برنامه‌ها بر عهده دارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح بهره مندی از توان تبلیغی طلاب جوان در برنامه‌های تبلیغی استان در حال اجرا است، بیان داشت: طلاب بهترین ظرفیت برای تقویت و گسترش برنامه‌های تبلیغی به شمار می‌روند که با برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزشی این طرح دنبال می‌شود.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که همه ما دارای یک هدف مشترک هستیم و آن هم اعتلای دین و ارزش‌های معنوی در جامعه است، تصریح کرد: مدارس علمیه مهم‌ترین پایگاه نشر و گسترش معارف دینی در هر منطقه‌ای هستند که باید نقش واقعی خود را در این عرصه مهم ایفا کنند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه ما با مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: اگر همه ما نقش و وظیفه خودمان را به نحو مطلوب اجرا و عملیاتی کنیم به طور حتم بخش مهمی از این آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی رفع خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هر چه در عرصه تبلیغ دین سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است، تصریح کرد: حوزه همواره در کنار سایر مجامع و دستگاه‌های فرهنگی و دینی، برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و تبلیغی به منظور کاهش آسیب‌های فرهنگی در جامعه آمادگی کامل دارد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات