۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۶۱۲۰۹۹
مدیرکل اوقاف استان قم:

جهت گیری های فردی، اجتماعی و سیاسی انسان باید به مفاهیم قرآنی آراسته شود

جهت گیری های فردی، اجتماعی و سیاسی انسان باید به مفاهیم قرآنی آراسته شود
حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه جهت گیری های انسان باید به مفاهیم قرآنی آراسته شود، گفت: از ظرفیت امامزادگان در راستای زمینه سازی برای ظهور استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم که عصر جمعه در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه مبارکه کرامت و اشاره به پنجم ذی قعده و روز تجلیل از امامزادگان گفت: امامزادگان مایه برکت، نورانیت و معنویت برای کشور ما هستند.

وی با بیان اینکه امامزادگان در دوران زندگانی خود تحت سخت ترین شکنجه ها قرار داشتند، اظهار داشت: طواغیت نتوانستند وجود امامزادگان را در شهر و دیار خود تحمل کنند، از همین جهت کاری کردند که این بزرگواران از دیار خود هجرت کرده و به ایران پناه بیاورند؛ آن روز دشمنان به خیال خام خودشان امامزادگان را پراکنده کرده و انسجامشان را در هم شکستند، اما نمی دانستند که در روزگاری بقاع متبرکه آن بزرگواران به مراکز نشر معارف اهل بیت(ع) تبدیل خواهند شد.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به نقش بقاع متبرکه در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امامزادگان منشأ خیر و برکت برای امت اسلامی هستند؛ البته هنوز تازه در ابتدای راه قرار داریم و با وجود این بقاع متبرکه همچنان که انقلاب اسلامی را رقم زدیم، زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) را نیز فراهم خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: امت اسلامی از وجود این ستارگان درخشان استفاده خواهد کرد و امیدواریم به برکت این بزرگواران همه محرومیت ها از امت اسلام زدوده شده و ایران اسلامی با رهنمودها و رهبری رهبر معظم انقلاب برای ظهور مهدوی زمینه سازی کند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از روند برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم پرداخت و عنوان کرد: این دوره ها از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان، هم سرایی و همخوانی برگزار شده است و برگزیدگان قرآنی برای شرکت در مسابقات کشوری اعزام خواهند شد؛ دوره مسابقات کشوری به زودی در اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه ما باید زندگی و حیات خود را به عمل کردن به مفاهیم قرآنی بیاراییم، تأکید کرد: هر چه جلوتر می رویم مسابقات قرآنی ما از گستره و عمق بیشتری برخوردار خواهد شد تا به اهدافی که برای این مسابقات در نظر گرفته شده است، دست پیدا کنیم؛ ما به امید آن روزی این مسابقات را برگزار می کنیم که شاهد آن باشیم که قرآن کریم در متن زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در جامعه گفت: ما قرآن را برای عمل به آن در جامعه ترویج می کنیم؛ سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به حدیث شریف ثقلین، قرآن و عترت را به عنوان مسیر خود انتخاب کرده و در راستای ترویج و نشر فرهنگ آنها تلاش می کند./841/پ202/ب1

گزیده از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات