۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۱۲۱۵۸
رئیس المصطفی در دیدار با سیدعمار حکیم؛

رسالت جامعةالمصطفی انتقال پیام معنویت و عقلانیت به جهانیان است

رسالت جامعةالمصطفی انتقال پیام معنویت و عقلانیت به جهانیان است
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در سفر به عراق، در دیدار با «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم»، رئیس جریان الحکمه، پیام جامعةالمصطفی را به سود جهانیان دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در سفر به عراق با حجت الاسلام سیدعمار حکیم رییس جریان الحکمه دیدار کرد.

رئیس جامعة‌المصطفی با بیان این که المصطفی در سه حوزه علوم انسانی، اسلامی و فرهنگ و زبان فعالیت دارد، پیام الهی جامعه‌المصطفی را به سود جهانیان دانست و تصریح کرد: رسالت ما، انتقال پیام معنویت و عقلانیت به مردم جهان است.

وی رشته‌های علوم انسانی را دربردارنده رویکرد فرهنگی و تمدنی دانست و بر لزوم توجه به این حوزه به منظور تمدن‌سازی اسلامی تأکید ورزید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: جامعةالمصطفی در حال توسعه محتوایی و برنامه‌ای است که به مسائل روز پاسخ می‌دهد.

رئیس جامعةالمصطفی از برخی از برنامه‌های به‌روز جامعة‌المصطفی شامل مباحث تخصصی در حوزه فقه مانند فقه محیط زیست، خانواده، تربیت، مدیریت و سیاست نام برد و در ادامه، خاطرنشان ساخت: حوزه علمیه عراق نیز نیازمند ورود به عرصه‌های جدید است. جامعة‌المصطفی برای ارائه خدمات در این زمینه‌ها آمادگی دارد.

وی در پایان، از حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم برای بازدید از جامعةالمصطفی دعوت به عمل آورد.

در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، نیز ضمن خیرمقدم به رئیس جامعه‌المصطفی و هیأت همراه، تصریح کرد: جهان در حال تغییر و تحول است. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و دل مشغولی‌های جدید نسل جوان، لازم است حوزه علمیه وارد این عرصه شود و به نیازهای جدید توجه کند.

رئیس جریان الحکمه با اشاره به وضعیت کنونی حوزه نجف، تصریح کرد: «آیت‌الله‌العظمی سیستانی» روشن‌اندیش و به‌روز است و نظام‌مندسازی دروس حوزوی را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، عراق، کعبه آمال جمهوری اسلامی است و در سیاست خارجی ایران، توجه ویژه‌ای به این کشور شده است.

حجت‌الاسلام حکیم همچنین مباحث علمی و آموزشی را زیربنای تعامل ایران و عراق دانست و بر تداوم ارتباطات علمی تأکید نمود.

رئیس جریان الحکمه، در ادامه، از مطلوبیت گسترش اندیشه علمی و انقلابی جامعة‌المصطفی در جهان سخن به میان آورد و گفت: لازم است در این باره، تدابیر لازم اندیشیده شود./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات