۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۱۲۷۲۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
سکانس پایانی جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در باب الرضا(ع) و شاعران برجسته کشوری میهمان شب شعر ملی رضوی عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  آخرین سکانس های  نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، عصر و شب دوشنبه شب در بجنورد رقم خورد؛ آن جا که هنرمندان استان از نویسنده و کارگردان تئاتر گرفته تا اساتید این حرفه و بازیگران مختلف آمده بودند تا در کنار هنرمندان 22 استان دیگر شاهد آیین پایانی یک جشنواره جذاب و تازه باشند.

این هنرمندان از 14 تا 17 تیر ماه امسال مهمان بجنوردی ها بودند و 71 اثر از زاویه نگاه خود از دیارشان را از لنز دوربین ها به تصویر کشیده بودند.

شاعران برجسته کشوری میهمان شب شعر ملی رضوی می شوند

همزمان با هفتمین روز از دهه کرامت، شب شعر ملی رضوی با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار می شود.

حسین فرخنده گفت: شب شعر ملی رضوی با حضور محمدسعید میرزایی، حسن دلبری، جواد جعفری نسب، هادی منوری و بهزاد پورحاجیان از شاعران برجسته کشور، چهارشنبه نوزدهم تیرماه ساعت 20 و 30 دقیقه در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه شب شعر ملی رضوی از سری برنامه های ستاد بزرگداشت دهه کرامت و هفته فرهنگ رضوی است، افزود: این محفل ادبی با همکاری انجمن علمی معلمان زبان و ادبیات فارسی اجرایی شده است.

اجتماع دختران انقلاب در بجنورد برگزار می شود

پس از هتک حرمت های دشمنان انقلاب علیه حجاب، اجتماع دختران انقلاب در بجنورد برگزار می شود.

از هتک حرمت های دشمنان انقلاب علیه حجاب، اجتماع دختران انقلاب فردا پنجشنبه (20 تیر) در محل میدان شهید شهرستان بجنورد برگزار می شود.

این اجتماع با حضور بانوان و دختران ساعت 18 عصر برگزار شده و به صورت راهپیمایی از میدان شهید تا چهارراه امیریه بجنورد ادامه می یابد.

همچنین همایش دختران انقلاب ساعت 19 بعد از اتمام راهپیمایی در محل پارک خانه فرهنگ شهرداری بجنورد برگزار خواهد شد.

۱۵ پروژه آموزشی خیرساز در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، گفت: ۱۵ پروژه آموزشی خیرساز با ۴۴ کلاس درس تا مهرماه سال جاری، به بهره برداری می رسد.

امین فلاح گفت: 481 خیر مدرسه ساز در سامانه خیران ثبت نام کرده اند که از این تعداد 313 خیر آقا، 94 خیر خانم و 74 مورد شرکت ها و موسسات حقوقی هستند که در ساخت مدارس به ما کمک می کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، با بیان اینکه در حال حاضر 22 پروژه آموزشی خیر ساز با 76 کلاس درس با حدود هفت هزارو 80 مترمربع زیربنا با مشارکت خیران در حال ساخت و اجراست اظهار امیدواری کرد تا مهرماه 15 پروژه آموزشی با 44 کلاس درس به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه از سال 85 تاکنون 924 خیر در امر مدرسه سازی به ما کمک کرده اند، افزود: در نخستین جشنواره خیران مدرسه ساز 13 میلیون تومان کمک شد و در تازه ترین جشنواره خیران مدرسه ساز که خرداماه سال جاری اجرا شد، 15 میلیارد و 541 میلیون تومان از سوی خیران تعهد شد که شامل ساخت 33 فضای آموزشی با 107 کلاس درس، یک باب نمازخانه و دوقطعه زمین می شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات